Veckans matsedel

2011-08-23 klockan 00:43:23
Tisdag: Kotlett med wokade grönsaker, brunsås o potatis
Onsdag: Köttfärsröra o fiberpasta med broccoli
Torsdag: Ugnsbakad lax med grönsaker o romsås
Fredag: Kantarell o salami cannelloni
Lör o sön: Inget bestämt. Är matfestivalen i helgen så blir nog någon god mat därifrån iaf :)

Har ni några bra kalorisnåla recept som ni vill dela med er av? :)

-------------------------------------------------------------------------------------

Sitter här o käkar chips. Ska försöka att inte äta något götta de närmaste. Dock blir de svårt med drickan. Har beställt hem pepsi max till jobbet som jag ska dricka. Men bara 1 burk om dagen, mina tänder tål nog inte mer ens. Borde sluta för tänderna skull men går inte när man e beroende :( Men ska trappa ner iaf :D

Det värsta med att bryta detta frosseri som jag levt med de närmaste månaderna är sockersuget. Jag kommer seriöst inte vara trevlig de närmaste veckorna om jag känner mig själv rätt. Nån mer än jag som brukar va sån när man blir utan socker? Trött, lättretlig o allmänt sur o vresig! Japp jag är en sockerjunkie!


Jag o Bitta som ska bli min gymkompis i höst :D

Shit måste verkligen sova, börjar halv 8 imorgon. Men de e ju så mkt bra på tvn idag. Började med CSI NY, NCIS, Criminal minds, TBBT o nu är det CSI men jag får nog skippa de o sova istället så jag orkar med morgondagen. Är fortfarande trött från lördagen/söndagen då jag bara sov 1 timme typ ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

dt e la dt ej d enda du ska äta under dagen? En måltid?



Jag har recept på atkins kategorin. Grytor o sånt :) kika!



När man blir av m sockerberoende kan man få huvudvärk yrsel o må illa o få humörsvägningar men dt går över lovar, en vanlig reaktion då kroppen är beroende av dt. men dt fixar du!

2011-08-23 @ 06:13:16
URL: http://mscharlie.blogg.se/
Postat av: *emma*

Sv. Nej..jag drack Cambridge innan, men har nu hittat nåt som slår även det. SLANKA heter det. Utan aspartam och naturliga smaker! Mums!



Tips: kolla in matdagboken.. finns massa recept där. Vilken diet man än önskar. Tex LCHF GI kalorier mm...

2011-08-23 @ 10:05:23
URL: http://motettslankareliv.webblogg.se/
Postat av: JD | sextiofem kilo ska bort

ser ut som en bra matsedel de där :)



ja men jag tror inte jag klarar mer än 10 kg iår, de var därför jag skrev 10, haha ;D

2011-08-23 @ 11:15:05
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Mums vad mycket gott på matlistan där! :) Kul att komma igång med gymet också. Det saknar jag verkligen själv - särskilt nu när jag såg höstsschemat! Har du gymmat innan? (Minns inte, ursäkta hihi!)



Sv: Den här gången går inget emot ska du se! Du får använda bloggen som en kanal när det blir jobbigt. Vet inte vad jag skulle göra utan den (för jag är precis likadan annars när det kommer till motgångar). Tror på dig! Och på bikinisäsongen nästa år ;)



Kramar

2011-08-23 @ 11:51:58
URL: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com
Postat av: Frugan med bebis i magen

Man tackar :)



jag letade upp min recept på måbras hemsida

2011-08-23 @ 14:09:31
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: *emma*

ok. smaken är som baken! ;)

slanka är det ända goda.. å cambridge förstås.



men nutrilett, naturdiet och noka smakar skit tycker jag!



hoppas du hittar några recept på matdagboken!

2011-08-23 @ 15:31:15
URL: http://motettslankareliv.webblogg.se/
Postat av: JD | sextiofem kilo ska bort

hihi ja jag hoppas de! :) du med såklart!

2011-08-23 @ 15:38:41
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Sv: Vad härligt med ett nytt ställe att träna på. Har ju verkligen stor betydelse för inspirationen om det finns lite mer grejer att välja på och känns fräscht :)



Sv: Om du kör GI så kan jag verkligen rekommendera hennes böcker! Har en favorit som heter "Klaras goda GI-dagar" där jag hämtat nästan alla mina favoritrecept ifrån. Superenkla och lätt-/snabblagade recept. Tyvärr tror jag inte den finns längre, men går kanske låna? Sen så är det en till som är grym som min morsa har men vet inte vilken det är. Så alla är säkert lika bra ;) Rekommenderar iaf om du vill ha inspiration till lite mer annorlunda rätter än de man vanligtvis lagar.

2011-08-23 @ 20:26:25
URL: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com
Postat av: Anonym

Okej sweet :)



började du idag? Hur gick dagen isf?



Ja men gör dt :) lägger upp mina mat dgr i bilder om du missat dt ;)!



ja men så gör jag med ;) !



Puss

2011-08-23 @ 21:33:20
URL: http://mscharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0