Dag 2: Min barndom ur ett viktperspektiv

2011-02-22 klockan 11:34:53
Kraftig benstomme ligger i släkten o ingen i min släkt är naturligt smal så självklart är det ingen chock att en annan ser ut som en gör!

Jag började lägga på mig när jag kom i 9 års ålder o sen gick de såklart uppåt.

Att man sen hade föräldrar som ägde en bensinstation med obegränsat av godis gjorde ju inte att man blev mindre.

Jag har dock aldrig blivit retad för min vikt men såklart fick man ett dåligt självförtroende när man kom upp i tonåren o va överviktig..


När jag var 13 år så fick jag gallstensanfall en natt o de fick en massa stenar i min galla. Läkarna sa att jag kunde leva med detta. Men så var inte fallet. Hade fruktansvärt ont i flera månader innan jag väl fick en remiss till sjukhuset o bara någon vecka senare så opererade jag bort gallblåsan.

Läkarna sa att allt skulle bli bra efter operationen förutom jag kunde känna av illamående ibland o ont i gallgångarna. Så vart inte fallet.

Sommaren 2003 gick jag ner otroligt mkt i vikt då jag inte fick behålla någon av maten jag åt. Antingen spydde jag eller sket ut de rent sagt. De va ett riktigt helvete. Men efter ca 2 1/2 år så var allt tillbaka till de normala o jag la på mig alla kilon igen när jag träffade min första pojkvän. Tyvärr så borde jag försökt o gå ner i vikt igen men de e lättare sagt än gjort o la på mig ännu mer i vikt när vi flyttade ihop..

Något jag såklart ångrar nu för nu jäävlar får man slita men en dag ska jag va så smal som jag var sommarn 2005 :D


16årig Fia som vägde betydligt mkt mindre då än nu :P



Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

trevlig helg! kram

2011-02-25 @ 14:24:52
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: JD | 65 kg ska bort!

Hejsan utmanare!

Hur har den närmaste tiden gått? Mår du bra?



Jag har inte fått in något viktresultat från dig än,

det ska publiceras på söndag så vore enormt tacksam

om det kom in. Och att du inte har gett upp eller

på annat sätt hoppat av! Tillsammans är vi starka!

(har du inte haft vägningsdag än, så se detta då bara som en påminnelse)



Skriv en kommentar i ett inlägg i min blogg, eller

maila mig på [email protected]. Likaså om du

någongång skulle undra något eller så!



Skriv såhär:

Namn (vägningsdagen) viktförändring (viktförändring sedan start)



Tack ska du ha! :)

Och har jag redan fått ditt resultat och missat ber jag om

ursäkt för min blindhet ;)

/ JD



PS: Jag ber dig även tänka igenom om du vill vara kvar i utmaningen, och isåfall komma ihåg att du är det så jag slipper skicka dessa påminnelser varje gång det är resultatdags.

2011-02-25 @ 23:43:12
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Tobias

Ja det är helt underbart att det är så varmt :) jag älskar det!

2011-02-27 @ 00:34:32
URL: http://grymtroligperson.se/
Postat av: JD | 65 kg ska bort!

tack för resultatet!

du är ju duktig, och vad gör de om du inte klarar 20 kg? kanske inte jag heller gör. men vi kämpar så gott vi kan och når de vi når :D heja oss!

2011-02-27 @ 17:07:40
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Linda

Det var riktigt gott också. Och nyttigt. Och gott! ;)

2011-02-28 @ 09:14:27
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0