Söndagen i London!

2011-02-13 klockan 14:02:10
Nu kommer de sista inlägget om London. Detta va alltså söndagen den 30 januari, dvs 2 veckor sen i söndags :)

Började på morgonen med att plocka ihop alla våra saker, 4 personer i 1 fyrbäddsrum stökar ner en heeel del om man säger så ;) Tog alla våra saker o gick ner o checkade ut o gick mot den kära tunnelbansstationen!



Vi åkte till Johanna o Linda. Kom fram efter mkt om och men. Overgrounden mellan Queens park o Kensall Green va inställd så vi skulle ålka buss. O jag trodde vi hade gått på rätt buss men när jag såg Warick avenue station så insåg jag att vi var på väg åt fel håll :D Bara o hoppa av där o vänta på rätt buss! Väl framme hos Johanna lämnade vi sakerna o jag o Ica tog bussen till Baker street.

Vi åt en goood frukost på KFC(Kentycky fried chicken) innan vi gick över vägen till Madame Tussauds. De va verkligen ett upplevelse. Vi tog kort med diverse kända personer just nu, Bla min älskling Robert Pattison, Zac Efron, Miley Cyrus, Christina Augleria :D Sen gick man vidare o där fanns de många olika rum. Ett Andy Warhol rum, skräckrum, filmrum, Bollywood rum, sportrum, sångerskor/sångare rum, kungligheter o stora kända personer inom politiken o som gjort avtryck på världen tex Adolf Hitler, Barack Obama osv!





Sen kunde man välja om man skulle gå en skräcktunnel typ eller om man ville skippa den. Jag hade gärna skitit i den men Ica ville gå den. Så man gick på ett led som på Gasten på Liseberg. O de va riktiga människor o vaxdockor blandat o jag kollade typ 1 gång under hela tiden vi gick o de räckte. :D Livrädd när jag kom ut därifrån ^^ Sen va de bara ett till rum där de visade hur man tillverkade dockorna o sen så va de slut. På vägen ut från museét så köpte jag o Ica chokladdoppade jordgubbar på ett spett, mums!


Väl ute så tog vi bussen till Marble arch o kära Primark där de inhandlades lite mer grejer även om väskorna va fulla redan ;) De tog sin lilla tid där inne så de va redan sena eftermiddagen när vi va klara så de va bara o åka tillbaka till Johanna o Linda. Där va pojkarna också, de låg i soffan o glodde på film! Jag o Ica käkade våra söta cupcakes som vi köpte. Jag köpte en med banan o hon en med choklad. Asgoooa va dom :D

Väl hemma hos Johanna så spelade vi tjejer kort o de gick väl sådär för en annan men de e kul med kort :D Sen va de bara o byta om o gå ner till den lokala puben i Kensall Green - The Mason Arms(?). Där va de söndagsmiddag som serverades. Kyckling med grönsaker o klyftpotatis i rödvinsås med någon konstig pannkaksliknande grej som va gjort av någon pudding? Asskum o smakade inget vidare ^^ Spenderade några timmar på puben med o snacka lite skit o dricka lite gott :D

Väl tillbaka hos Johanna o Linda så satte vi på en film o låg o halvsåg på den. Vi va helt slut o jag tror jag slumrade till i typ 5 min innan de va dags o göra sig redo för avfärd hemåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0