Måndagen på VC!

2012-12-20 klockan 19:17:00
Jag har under 6-7 veckor ständigt varit illmående(Nej jag är inte gravid), uppblåst, ont i magen, yrsel, ont i ryggen, sura uppstötningar, halsbränna, svårtheter att sova men ständigt trött :/ Ja listan kan göras låååång.. Jag har helt enkelt inte mått bra men jag är lite envis, är inget stort fan av varken tabletter, läkare eller vårdcentral/sjukhus så jag har väl hoppats att de ska försvinna.
 
Men i fredags gav jag upp, då mådde jag så dåligt och orkade knappt med mig själv! Så fick en tid i måndags. Zenita och barnen var med mig som stöd då jag var sjukligt nervös. Att googla magont gör inte att man blir friskare precis ^^ Jag misstänkte magkatarr men det var det inte..
 
Jag har något som heter GERD (gastroesofageal refluxsjukdom) . Jag fick några tabletter som ska stabilisera syran i magen och det ska jag göra under 8 veckor. Jag ska även undvika stress och ta det lugnt. Jag kan ev. ha magsår inkommande därför ska jag ta det lugnt! Blir det inte bättre så blir det ett återbesök om 8 veckor igen för att fortsätta undersöka hur man ska gå vidare. Jag hoppas verkligen att tabletterna hjälper, än har det inte gjort någon inverkan alls men har inte ätit dom så många dagar heller ;)
 
Så allt resande, flängande omkring i världen har gjort sitt. Magen och kroppen säger helt enkelt ifrån. Och det är inte så konstigt, har inte haft en lugn helg på många månader nu! :P
 
Ne nu ska jag chilla vidare. Njuta av min sista dag som 23 åring. Imorgon är det dags att fylla 24 ;)
 
Ångrar inte någon av de resor jag varit på i år. Jag har verkligen haft ett kanonår när det kommer till resandet :D

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: charlie

aw tack gumman. jo da dt funkar. hur e dt sj? Puss

2012-12-22 @ 14:18:47
URL: http://mscharlie.blogg.se.
Postat av: ERIKA ENROTH

JA det va inge roligt besked men.

Åh ser att du med har refluxsjukdom. Har jag med. Äter omeprazol 2ggr/dag. Har gjort det i ca 1 år nu och de är först nu som magen börjat stabliserat sig. + en massa novalucol på det. Hoppas du blir bättre snart!
kram

2012-12-22 @ 18:17:01
URL: http://erikaenroth.com/
Postat av: Carro

Men usch då! Hoppas du blir bättre snart, att tabletterna hjälper!!

2012-12-23 @ 11:05:01
URL: http://carolineannamarie.blogg.se
Postat av: ERIKA ENROTH

Mhm.. usch! Jag kommer få äta detta hela tiden. När jag var som värst åt jag 16 tabletter/dag. (olika sorter). Hoppas du blir bra snabbare än mig!

Kram å God JUL!!

2012-12-23 @ 11:56:55
URL: http://erikaenroth.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0