Finaste Maja! <3

2012-05-27 klockan 12:47:09

Idag blev min Maja ihjälkörd utanför mina föräldrar. Är så sjukt ledsen just nu och kommer inte skriva på ett tag!

Detta kortet tog jag ca 1 timma innan hon blev ihjälkörd :( matte kommer sakna dig så himla mycket <3 <3 <3

Vecka 21 :)

2012-05-23 klockan 10:07:13

Veckorna går så himlans fort!

Måndag: sovmorgon! Sen hämtade jag hundarna och vi gick en promenad innan det var dags att ta tag i tvättberget. Hela förmiddagen spenderades med tvätt, matlagning och att kolla på "hunger games" i dålig kvalle :P

Jobbade, efter jobbet slappade jag :)

Tisdag: upp och jobba morgon! Efter jobbet fixade jag med tvätten, va ute med hundarna en sväng innan jag åkte till Z och barnen!

Va barnvakt åt Nikki och Nora i typ 2 timmar innan jag åkte hem till mina godingar och vi va ute och gick en sväng! Sen blev de soffan och en film på kvällen :)

Onsdag: sovmorgon. Sov dåligt då jag hade båda hundarna hos mig och de va ovant :P förmiddagen spenderade vi med att packa inför campingsäsongen, va ute och gick och glodde på tv!

Jobbade. Efter jobbet blev de tvn. Va så sjukt trött! :/

Torsdag: upp och jobba 8,30-16,30. Röddag, de e gött OB :D

Efter jobbet åkte jag och min faster till ekudden där mina föräldrar har sin husvagn uppställd! Så dagen och kvällen spenderades där! Grillade, pratade, va ute och gick och såg Sverige förlora i ishockey!

Fredag: upp och åka till jobbet. Alldeles för tidigt. Är ovant att behöva köra bil till jobbet men de va jag tvungen till :P jobbade!

Efter jobbet bakade jag världens godaste kladdkakor innan jag vilade en stund. Sen kom Ica, Gustav, Bitta och Robban till mig, va hos mina föräldrar. Så vi grillade, snackade en massa och bara myste!

Sen åkte jag till Mariestad och husvagnen igen. Kvällen spenderades i förtältet med mamma, pappa, Offa och Pelle. Fredrik och Felix va förbi och sa hej också!

Lördag: upp och åka till jobbet! Efter jobbet vilade jag en stund innan jag hämtade Ica och vi åkte till stan!

Vi handlade lite gott inför kvällen och tog en 18 minuters solning. Kvällen spenderades i ICAs soffa med tacos och filmer :) en mycket myskväll med min bästa vän <3

Söndag: upp och jobba! Efter jobbet slappade jag. Va så sjukt trött!

Va nere hos Johan och Z en sväng och käkade tårta innan jag och Z gick ut och gick. Dock stötte vi på en halvdöd orm så vi fick ändra vår promenadtur lite :P

Resten av kvällen spenderade jag framför tvn och en massa vampire diaries avsnitt :)

Söndagen den 13 Maj, dag 8 på Rhodos!

2012-05-20 klockan 17:49:41
Va uppe tidigt, va sjukt trött men bara att pallra sig upp. Äta frukost, byta om och plocka ihop det sista. Sen var det bara att dubbelkolla att allt var med och lämna lägenheten. Möta upp Ica och Polly och checkade ut. Sen var det bara att plocka in alla väskor i taxin och åka till flygplatsen.

Taxigubben tog seriöst 2 extra euro för allt vårt bagage?
Trodde han skojade men icke :P Sen var det bara att ställa sig i kö för att checka in bagaget. Som tur var så hade personen före oss 2 väskor samt 2 handbagage och de fick väga allt och betala 10 kg för övervikt. Så jag och Johanna gömde vårt handbagage hos Ica och Polly och checkade in våra stora väskor. Tur att vi såg de för annars hade vi fått betala övervikt. Våra 2 stora väskor vägde 37 ihop och mitt handbagage vägde minst 8 kg :P HAHAHA! Vi va väldigt nöjda efteråt när vi tog våra handbagage och sprang iväg :P

Sen gick vi igenom säkerhetskontrollerna och satte oss vid vår gate. Gick och kikade på taxfreen men hittade inget. Så jag och Johanna spelade kort för att fördriva tiden! Sen boardade vi planet, va typ sist på då vi inte orkade köa! :P Ica och Polly hamnade på rad 25 och jag och Johanna på rad 12. Vi kikade på "revenge", åt och halvsov hela flygresan. Den gick förvånansvärt snabb som tur va :)

Väl nere på marken så fick vi vänta en stund på våra väskor, hade en jävla bessewisser bredvid oss som man bara ville slå ner. SUCK på såna människor. Sen kom väskorna, vi mötte Pollys bror Mattias och han körde oss till bilen. Sen åkte vi hemåt. Stannade och lunchade på burger king innan vi åkte hemåt i full fart. Stannade i Ljung och handlade lite godis och en ängel i sten till min mamma!

Väl hemma hos päronen blev de pusskalas. Tyson pussade mig i minst 10 minuter och hela tiden jag var där så var han som en svans på mig. Älskade vovve <3 Sen gick jag hem med alla mina saker, packade upp och fyllde tvättkorgen. Fy fan va tvätt :P Sen chillade jag i soffan framför tvn innan jag slocknade gott i min underbara säng :)

Såhär glada var Ica och Polly över att åka hem!

Underbart väder när vi lämnade Rhodos. De tog emot ganska mkt då :/

Ojdå den hamnade uppochnerpå :P

Lilla tvätthögen :P

Lördagen den 12 Maj, Rhodos dag 7!

2012-05-19 klockan 15:47:53
Upp tidigt. De fick vi sota för. Mooolnigt :( Så jag och Johanna tog de lugnt, glodde på något avsnitt av "Revenge" innan vi gick ner till poolen. Ica och Polly va redan där. Dock va inte solen de :( Molnigt och jävligt kyligt. Hann väl hänga därnere ca 30 minuter innan regnet kom. Och jääääävlar va de regnade! Och åskade. Det var riktigt obehagligt ett tag tyckte jag :/

Så dagen spenderades hos Ica och Polly. Spelade kort och snackade en massa skit :) Sen gjorde vi lunch innan jag och Johanna hann med något avsnitt av "Revenge" innan solen kikade fram. Så 2 timmar hann vi med att pressa som fan. Va bara att smörja på sololja istället för kräm för att få så brun färg som möjligt, va ju sista soldagen!

Så när solen gick ner var det bara att plocka iordning lite på alla saker man hade. Hann att packa ner det mesta faktiskt innan det var dags att göra sig iordning och lyssna på massa musik! Blev en ny långklänning jag köpte innan  jag åkte. Den va så fin :) Och Johanna vågade mitt hår också :)

Sen mötte vi Ica och Polly och vi gick ner till Faliraki centrum. Hade beslutsångest om vart vi skulle äta men blev en restaurang vid vattnet som hette Cactus. Maten va mycket god. Nikkos special. Spaghetti, kyckling, champinjoner, bacon i vitsås som smakade gudomligt :D

Sen gick vi omkring i Faliraki och kikade på lite saker som vi skulle köpa. Jag hade en grej till Ica och Polly, en bongotrumma, 2 par Rayban väldigt äkta solglasögon och armband :) Sen handlade vi italiensk glass med smak av nutella. Den va görgod men jag va mätt från maten så åt typ inget av den :P

Sen tog vi en taxi tillbaka till hotellet där det blev att packa ner det sista, plocka iordning lite bland all skit man hade på sminkbordet och lägga sig :)

Jag och Johanna vid blommorna :P

Kvällens underbara mat :)

Johanna va lycklig, ett vinglas för 2 euro :)

Haha knäppisar :)

Hahahahaha

Polly smakar på sin glass!

Johanna vid palmen som såg ut som en ananas :)

Lördagens outfit :)

Solbränd och nöjd efter en underbar vecka :)

Fredagen den 11 Maj, Rhodos dag 6!

2012-05-19 klockan 14:39:39
Upp tidigt, va uppe redan vid 8 för att hinna med så många timmar som möjligt i solen :) Dagen bestod som alla tidigare dagar av solande, vilande, läsande "Babbeldrottningen i New York", sista boken för resan och badande. Blev nog någon omgång av pooltennis eller va man ska kalla de också ;) Va också den varmaste dagen denna dagen. Såååå sjuuuukt gött var de :D Säkert 32-34 grader varmt och stråååålande sol!

När solen gått ner för dagen så slappade jag och Johanna framför "Revenge" innan det var dags att göra sig iording för kvällen. Ica och Polly hade en egen dejt denna kvällen då de firade sin 8årsdag så jag och Johanna fick roa oss på eget håll. De e vi iofs vana vid eftersom det brukar vara hon och jag som åker ;) Så denna kvällen tog vi de lugnt. Inget stress när vi gjorde oss iordning. Vi va rätt trötta bägge två :P

Vi tog en taxi ner till Faliraki där vi gick omkring och försökte hitta en bra restaurang. Hittade nån lite mer amerikansk inspirerad. Tog en BBQ kyckling, den va sådär faktiskt. Johanna tog pasta, blev nååågot avis :/ Vi åt, pratade och chillade i värmen! Vi hade tänkt att ta en barrunda men det var inget drag och vi va trötta..

Så vi handlade lite smått och gott. PEPSI TWIST bla. Älsklingsdrickan <3 <3 <3 Sen drog vi till lägenheten och glodde på några avsnitt av "Revenge" innan vi tog natten!

Johanna och sitt vin som smakade en massa socker :P

Ica och Polly gick förbi oss när de skulle hitta en bra restaurang!

Orka va seriös ;)

Restaurangen vi åt på!

Älskade Pepsi twiiist <3

Torsdagen den 10 Maj, Rhodos dag 5!

2012-05-19 klockan 14:04:20
Unnnnderbart väder verkligen <3 Fick låna en bok av Johanna som jag läste. "Babbeldrottningen", den tog slut under dagen. BOKMAL AB! :P Dagen spenderades vid poolen, precis som alla andra dagar ;)

Gick hem lite tidigare från poolen denna dag då vi skulle till Rhodos Stad - gamla staden. Så gjorde oss iordning och tog en taxi. Tog väl ca 20 minuter och vilket landskap. Va roligt att se lite annat än hotellet och Faliraki!

Rhodos gamla stan var så jäävla mysigt. Vi strosade omkring innanför "borgen" och kikade i lite affärer. Sen drog Johanna och Polly med oss på ett äventyr enligt mig själv. Strosade omkring bland alla gator. Kändes som man var tillbaka på medeltiden nästan. Var småsten hus som satt ihop och små dörrar osv. Mysigt som fan men blev lite nervös där ett tag att vi inte skulle hitta tillbaka till shoppinggatan ;) Men de gjorde vi..

Så vi handlade lite smått och gott. Har ju som tradition att alltid köpa en liten bongotrumma från alla länder jag besöker :) Sen blev vi upplurade på ett tak där vi käkade vitlöksbröd och Polly beställde en BIG BEER. När man tänker BIG så är det typ 0,5 liter. Denna var en stoooor stövel på 2 liter. Så han och Johanna drack av den och blev lite smålulliga där ett tag ;) Sen drog vi vidare till en annan restaurang där Polly fixade 2 gratis drinkar :P

Vi satt uppe på ett tak och såg ut över Rhodos stad. Såg hamnen, de stor lyxiga fartygen som låg i hamnen. Va mysigt men blåste ganska så bra. Dagens mat blev pasta carbonara, enda gången under resan jag inte åt kyckling ;) Dock hade jag lite ont i halsen så va inte så jättepigg men fick i mig lite mat iaf. Polly tog resten :P

Sen åkte vi tillbaka till hotellet där jag och Johanna avnjöt några avsnitt av "Revenge" innan de va dags att sova :) En mycket trevlig dag :) Rhodos-gamla stan var så sjukt mysigt!

Stoooor öl :P

Johanna blev lite lullig av öl och vin ;)

Ingången till Gamla stan Rhodos :)

Lite blandade bilder från Rhodos stad på dagen och kvällen :)

Finisar :)

Skålade på taket :)

Härlig utsikt från restaurangen på taket!

Pasta carbonara :)

Johanna va glad över Limoncellashoten vi fick gratis :P

Onsdag den 9 Maj, Rhodos dag 4!

2012-05-16 klockan 21:41:48
Dagen bestod som de andra dagarna med sol, läsande av bok 3 "Revolt", lite pooltennis, en omgång med airhockey, badande och en massa slappande. Underbara dagar helt enkelt :)

Efter poolhänget läste jag, vilade lite och gjorde mig iordning. Sen gick jag och Johanna till Ica och Polly där vi drack lite gott innan vi tog en taxi ner till Faliraki :)

Där avnjöt vi en god middag på en restaurang inne i smeten och drack drinkar! :) Kvällens middag blev chicken souvlaki, älskar de. Helt klart den bästa grekiska maten!

När vi druckit klart drinkarna gick vi vidare till en annan liten bar där Johanna och Polly drack varsin drink, sen tog jag och Johanna en taxi tillbaka till hotellet :)

Johanna med sitt vin :)

Fråga mig inte va vi gör :P

God drink :)

Johanna gav mojiton högsta betyg!

Mysig restaurang!

Goooo chicken souvlaki!

Skål :)

Tisdagen den 8 Maj, dag 3 på Rhodos!

2012-05-15 klockan 23:47:16
Upp och äta frukost. Blev lyxflingor, coco pops och toast :) MUMMA! Sen la vi oss vid poolen och solade. Började läsa andra boken av "hungerspelen trilogion - fatta eld". Dagen spenderades mycket under parasollet och boken, bad, halvsov i solstolen och solande. Härlig dag :)

Sen vilade vi en stund och läste för min del innan de va dags att göra sig iordning. Kvällens middag blev en restaurang vid havet. Maten var god, chicken souvlaki, blev även en bananasplit :) Matade lite katter som kom förbi också. De va så söta :)

Var en riktig mysig kväll, bara satt och pratade och hade de bra alla 4. Underbara vänner jag har!
Väl hemma blev det lite läsande innan det var dags att sova :)

Mitt fina resesällskap <3

Älskade vän<3

Pillar med mobilen, fanns ju Wifi :D

En söt kisse som vi matade!

Mumsiga banansplit :D

Måndagen den 7 Maj, dag 2 på Rhodos!

2012-05-15 klockan 23:40:18
Dagen började med frukost. Sen direkt till stranden. Va ett jävla bra väder, dock brände de lite gött lite överallt :P Vi va bara på stranden en sväng, tog ett bad för att sen lägga oss i solstolarna vid poolen som har utsikt över havet. Va riktigt gött. Började läsa första boken för resan. "Hungerspelen", recension kommer i ett annat inlägg :) Hela dagen spenderades i solen, läste, badade, lyssnade på musik och snackade :)

När solen försvann för dagen så blev de chill på rummet, läste "hungerspelet" och vilade innan det var dags att göra sig iordning och vi gick ner alla 4 till Faliraki. Vi bodde ca 2,5 km från Faliraki "centrum" så vi gick ner, kollade läget för att sen välja en restaurang med en mysig liten "trädgård" typ. Blåste ganska rejält på kvällen det berodde för att vi satt vi vattnet :) Blev pasta Ilios även denna kvällen, mumma :D

Vi tog en taxi tillbaka efter ett besök på ett större supermarket än hotellets. Jag hade fått sån jääävla skoskav från mina nya skor så jag avled typ :( Sen blev de en omgång med kort på vårt rum innan Ica och Polly gick hem till sig och jag läste ut boken :)

Lovande dag på stranden :)

Utsikten från solstolen vid poolen :)

Glad Fia väntar på Ica och Polly som är på apoteket och köper kylbalsam :P

Väntar på Ica och Polly!

Lämnade Polly här :P

Pasta Ilios med spaghetti, kyckling, bacon, champinjoner, vitlök och basilika :)

Hittade en rolig spritflaska :P

Söndagen den 6 Maj, dag 1 på Rhodos!

2012-05-15 klockan 23:00:35
Vaknade upp lagom förvirrad i bilen. Vi va nästan framme i Mönlycke där vi skulle byta bil. Pollys päron bor där så bilen fick stå där så körde hans mamma oss till flygplatsen.

Väl på flygplatsen var vi först i kön så vi fick checka in vårt bagage ganska så snabbt för att sen bege oss igenom säkerhetskontrollen och vidare till Taxfree butikerna som va stängda. Klockan va ju bara 4,45 på morgonen så inte så konstigt ;)

Vi tog och käkade frukost på det enda stället som hade öppet och spelade kort. Sen blev vi lite sega så vi hann knappt gå i taxfreebutikerna innan vi va tvungen att boarda planet och sätta oss på våra platser. Jag och Johanna hamnade på rad 8 och Ica och Polly på rad 25. Tyckte de va konstigt eftersom jag bokade oss alla 4 samtidigt :/

Väl på planet var det bara att sova. Eller jag och Johanna började att kika på "American Pie - the reunion" men jag somnade så hon kollade vidare. Och sen blev de ombytta roller efter frukosten då hon sov och jag kollade ;)

Väl nere på Rhodos flygplats fick vi vääänta länge på att få väskorna, tillslut kom de på ett annat band som inte visades på skärmen. Suck! Sen tog vi en taxi och åkte till hotellet :) Vi skippade transfern och är glad för de, blev billigare med taxi och mycket goare, och vi va först på plats ;)

Checkade in och gick till rummet. Va en 1-rumslägenhet men de va 4 sängar. 1 dubbel och 2 vanliga. Jag bokade dubbelsängen så Johanna fick helt enkelt ta en vanlig säng :P Sen bara vi bytte om till badkläder och drog till beachen. Klockan va inte ens 13 när vi var framme så vi fick några timmar på stranden. Badade 2 ggr tom, svinkallt ;)

Sen mötte vi Ica och Polly som legat vid poolen. Ica hade precis som jag och Johanna fått en fläcklig bränna. Jag såg inte riktigt klok ut :P

Vi gjorde oss iordning och gick bara en liten promenad till en liten restaurang där vi käkade middag och njöt av värmen :) Blev pasta Ilios denna dag, mums :D

Väl tillbaka på hotellet gick vi ner alla 4 till stranden. Tog kort, skrattade och muppade oss! :D Sen spelade jag, Ica och Polly en omgång med kort innan jag gick till min och Johannas lägenhet där hon låg och halvsov, inte lätt att dygna(dvs vara uppe mer än 24 timmar på raken ;) )

Obligatoriska flygbyxorna. Mintgröna mjukisar :D

Johanna tog en morgoncider på flygplatsen!

Greklands OS plan stod på Rhofos flygplats när vi landade :)

Fläckig AB efter första dagen i solen!

Jag och Johanna väntar på Ica och Polly!

Pensionärsparet aka Ica och Polly :)

Johanna hittade ett träd på stranden!

Jag och Ica på stranden <3

Otroligt fin fullmåne mot havet. Bilden ger dock inte rätt bild hur det egentligen såg ut. Var götfint verkligen :)

Lördagen den 5 Maj!

2012-05-15 klockan 21:55:28
Blir ju lite uppdatering från lördagen innan jag åkte. Bloggen e för mig något jag ska kunna läsa tillbaka på och se va jag gjorde så lika bra att börja, ligger lite efter nu ;)

Va uppe på förmiddagen och va ute med hundarna. Blev att jag plockade lite hemma, gosade med hundarna och packade de sista :)

Sen blev de 4års kalas för Nora. En massa paket och tårta, tror Nora blev väldigt nöjd med sina presenter, godingen :)

När kalaset va slut åkte jag hem och gosade med hundarna och plockade ihop de sista sakerna till handbagaget innan jag åkte ner till Johan och Z igen. Där blev de pizza och 2 Maria Wern filmer innan jag åkte hem och väntade på Johanna.

När hon kom så halvsov vi i sängen och kikade på tv innan Ica och Polly kom och hämtade upp oss och vi la in väskorna i bilen och åkte mot Landvetter. Lovade att va vaken när vi åkte ner vilket jag höll i typ 10 minuter :D

Home sweet home!

2012-05-14 klockan 22:32:45

Kom hem igår på dagen. Har haft en superbra vecka men alltid skönt att komma hem till sitt eget!

Första arbetsdagen är avklarad och det känns alltid motigt att komma tillbaka. De e dock kul när kunder säger att man e brun, undrar vart man varit osv :) nu ska jag försöka sova så jag orkar med morgondagen!

För några dagar sen såg det ut såhär från solstolen, saknar värmen <3

Rhodos!

2012-05-06 klockan 20:10:05

Anlände till Rhodos på dagen idag!

Sjukt bra väder och livet känns allmänt gött! Hoppas ni har de bra hemma :)

Torsdag och fredag!

2012-05-04 klockan 21:32:25

Torsdag: sovmorgon, not :( sov så dåligt så det var inte sant! Upp och va ute med hundarna. Sen åkte jag till stan och hämtade min datamus och bytte ett par skor och köpte lunch!

Sen åkte jag till Bitta och Gustav och vi lunchade i värmen och pratade. Sen tog vi en promenad och sen va jag tvungen att åka hem och jobba!

Efter jobbat packade jag de sista och städade undan innan jag åkte till Ica och Polly och vi kikade på en film! :) hade Trixie som gossällskap :)

Fredag: upp och jobba. Efter jobbet va jag ute med hundarna innan jag åkte till Z och vi gick och hämtade barnen på dagis.

Va hos dom en stund innan jag gick hem till hundarna. Fixade med disken och min iPod inför resan :) sen åkte jag och hämtade Z och vi åkte till stan!

Köpte lite smått och gott. Sen gjorde jag tacos och nu är jag hos päronen och glor på tvn :)

Onsdag :)

2012-05-04 klockan 21:25:17

Onsdag: upp och jobba! Efter jobbet blev de solande, sjukt gött väder :)

Sen åkte jag och hundarna och mötte upp Johanna. Vi gick en jävla lång promenad i tuff terräng med många tuffa backar i värmen.

Blev en liten upptäcksfärd med ko-jakt och får-möten ;) Va helt klart en upplevelse. ;) hundarna va sjukt trötta efteråt men matte va nog tröttast ^^

Väl hemma handlade jag och hämtade Ica och Polly. Sen hämtade vi Johanna och åkte iväg till en trädpark vid vattnet och grillade och njöt av solen. Va riktigt gött i solen :) väl hemma plockade jag undan lite innan jag la mig!

Valborg och första maj :)

2012-05-04 klockan 21:16:44

Måndag: upp och jobba till 10. Sen va jag och mamma i Mariestad på sjukhuset och handlade lite :) väl hemma slappade jag i solen lite väääl länge ;)

Sen blev de en promenad med hundarna innan Ica, Polly och Andreas plockade upp mig och vi åkte till Bittas föräldrar. Där grillade vi och skrattade!

Sen blev de en promenad till valborgselden vid sjöhaga innan vi åt efterrätt och åkte hem :)

Tisdag: upp och jobba till 16. Fick en massa frågor om mitt röda ansikte ;)

Efter jobbet plockade jag lite och solade innan Johan och barnen kom och vi grillade korv. Z kom efter en stund också vi satt och prata!

Sen blev de en promenad i spåret med mamma och hundarna :)