26 September - dag 9 i USA!(långt inlägg och mkt bilder)

2012-10-05 klockan 21:23:00

(JÄVLA SKITDATOR. Hade skrivit ett långt inlägg och lagt in mkt bilder men då bestämde den sig för att krångla och blogg.se sparade inte inlägget :( so here we go again!)

Morgonen/förmiddagen spenderades på hotellets privata strand. Fy fan vilken underbar strand. Vit härlig sand med mysiga stolar, var lite hawaiistämning över de hela faktiskt :) När man stod på bryggan från hotellet som gick ut i stranden så var utsikten amaziiiing. Skulle kunna stanna där för alltid! Vi låg någon timme på stranden i solen och bara chillade. Skypeade med mamma som var lite avis :P Var mulet först men sen jävlar kom solen och den stekte på ordentligt! Ville bada men va rödflagg och jag kände inte för att dö på en sån fin dag :P

Sen var det bara att byta om och så åkte vi alla 5 iväg och kollade in hela Destin med omnejd. Var superfint och palmer överallt och solen sken på bra! Var och kollade in en flygplanspark med gamla flygplan inom militären. Gled omkring länge och kollade omkring! Sen var vi på Destin Commans och det var en typ liten shoppingstad som var supermysig. Vi lunchade på Hard rock cafe, gick i lite affärer och drack en supergod choklad/oreo milkshake på en 50-talsresturang.

Sen åkte vi tillbaka till hotellet där jag sov i 3 timmar. Hade bränt mig rejält under dagen så var feberfrossa/solfrossa :/ Var inte alls sugen på att göra mig iordning och åka till McGuires men bara att ta tag i livet, och tur va de :) Först åkte vi taxi till McGuires där vi spenderade lite dollar i souvinershopen innan vi gick in och lyssnade på Peter och Martin! De va superbra.

Vi satt och lyssnade på dom i ett par timmar innan deras pass var slut vid 12 tiden. Då satt vi och pratade, gick omkring i resturangen som var helt sjuuukt stor. Rymde 750 personer! Mkt folk va de ja :P McGuires är även känt för att de har 1-dollarssedlar överallt på väggar och i taket. Det är 1-dollarsedlar som folk skrivit på och sedan häftat fast var de fanns plats. Kan säga er att det var fan pengar överallt. Det stod att det var 1 miljon och couting men de ryktades om att det var närmare 2 miljoner nu :P Jag och brorsan satte också självklart upp varsin dollarsedel! :) Fanns även en mug-club som man kunde va med i. Så då hade man en egen öl-mugg med sitt namn på som man hämtade och drack ur.

Sen var det dags att åka hem, fick köra i 2 omgångar för att få med gubbar och instrument tillbaka till hotellet. Körde själv för första gången också i USA, mkt trevligt :) Va en supertrevlig kväll, var nog inte i säng förr 2-tiden! Rekord denna resan ;)