Budapest 12-14 September

2012-10-01 klockan 01:27:38
Dagen började med att jag och Johanna drog till Göteborg. Ställde bilen hos min kusin och försökte rädda en fågel innan vi tog bussen till Säve. Checkade in bagaget och oss själva innan vi satte oss på planet. På planet kikade vi på första avsnittet säsong av 5 av Sons of anarchy! Så jävla bra fast änådåså sjukt brutalt!

Väl framme tog vi en taxi till lägenheten vi hyrt. Var för övrigt 31 grader på kvällen :) Mötte tanten som hyrde ut den och fick nycklar och hon visade oss. Va superfin och fräsch lägenhet väldigt centralt! :) På kvällen gjorde vi oss iordning och gick till restaurang gatan där vi avnjöt god mat och Johanna drack vin medans jag drack cola, gillar inte alkohol till mat :P Vi satt på restaurangen en bra stund innan vi gick tillbaka och la oss! Resa gör en så trött :P

Torsdagen gick vi upp tidigt, käkade frulle och drog ut i regnet! 13 grader och spöregn men vi trotsade och gick mot Citadella. Ett högt berg i Budapest som vi besteg ^^ Från toppen såg vi hela Budapest och Donau. Coolt helt klart men var helt slut och var helt pissesur :P Sen gick vi vidare till Fiskebastiljonen och kollade in parlamentshuset också! Sen gick vi mot centrum och började shoppa. Eller vi var inne i några butiker och handlade för nästan 30 000 forinter, man kände sig väldigt rik ;) Sen avnjöt vi en lunch innan vi gick hela shoppinggatan!

Väl i slutet av shoppinggatan så låg Saluhallen där vi avnjöt varsin ungersk dessert innan vi gick tillbaka till lägenheten. Var helt slut i benen men de va verkligen roligt att se sig omkring även om man var pissesur :P Drog dock på mig en förkylning och Johanna också så vi gick ut och åt på en restaurang. Supergooood mat och trevligt sällskap! Sen gick vi och la sig. Jag var supertrött och hade ont i huvudet och halsen :(

Upp tidigt och möttes av taxin som tog oss till flygplatsen! Sen var det bara att checka in. Satt och chillade innan vi fick gatenumret och gick dit. Var först :) De hjälpte inte så mycket när de senare meddelade att planet var minst 1 1/2 timme försenat. Så jag och Johanna slog oss ner på golvet och kikade på "What to expect when your´e expecting". Superbra film ,kommer en recension på den :)

Sen var det bara att boarda och flyga ca 1 1/2 timme efter utsatt tid. När vi skulle landa så var det för mycket vindar och regn så vi gjorde ett försök till att landa som misslyckades så vi fick åka en extra runda innan vi gjorde ett nytt försök att landa. Segt att resan tog ännu längre tid men va kunde man göra :P Ville ju överleva ^^ Sen trotsade vi regnet och tog oss ut till busshållsplatsen, väntade en bra stund på bussen och hämtade sen bilen och åkte hemåt. I rusningstrafiken men de gick bra. Väl hemma blev de en lugn kväll i soffan hos mamma och pappa med pälsbollarna :)