Min helg :)

2013-02-11 klockan 11:43:00
Fredagen började med jobb. Var sjukt trött då jag sov så himla dåligt på natten, trodde jag hade åkt på magsjuka men så var inte fallet :) Efter jobbet slappade jag och Johanna framför tvn innan jag mötte upp Zenita. Vi åkte in till Skövde och var en sväng på Lagerhaus innan vi testade på nyöppnade Subway. Men usch för svenska Subway, Engelska är sååå jävla mkt bättre än både svenska och amerikanska! Sen åkte vi iväg och handlade maten till lördagens tapasmiddag! Sen åkte jag hem till päronen och gosade med mina pälsbollar resten av kvällen :)
 
 
Lördagen började med att jag var ute med hundarna i snön, sen bakade jag bröd(foccacia) och kollade på alldeles för många avsnitt av "Hawaii 5-0" innan jag åkte ner till Z, Johan och barnen. Där det blev lite prat oså innan jag började maten. Det blev bbq-wings, thairäkor, potatisklyftor, mozarellasticks,fyllda champinjoner, mozarella-tomatsallad, italienska skinka, nachos och massa såser :) Oså mitt nybakade bröd! Var supergott men man blev mätt efter en tallrik! Jacob kom också och joinade oss för mat och spel :)
 
 
Sen åkte jag och Jacob och rånade tappen på lite godis och dricka :) Sen började spelkvällen. Blev de två nya spelen först. Jacob vann det första spelet sen krossade jag och Z killarna i andra spelet. Sen blev de spel nummer tre som Z och Jacob vann! :P Sen blev de minipaj med jordgubb och ananas för mig och Z och bara jordgubbar för pojkarna :P Sen blev de en omgång med Texas hold´em som jag vann och sen spelade vi black jack som ingen vann på :P
 
 
När klockan var runt 00,45 så fick vi för oss att börja spel risk. Det blev lag-risk denna gången! Tjejerna mot killarna då Jacob inte tycker jag är bra på att spela strategispel! HAHA, om han fick ångra de :D Jag och Z ägde, och när klockan var närmare 3 så hade vi tagit över hela världen. Eller ja, vi hade fått bort Jacob och eftersom han och Johan var i samma lag så förlorade dom :D Moahhaha! Sen var det bara att pysa hem och försöka sova. Det var omöjligt då jag drack en redbull och jääävlar vad de kröp i benen, va superpigg i benen och i huvudet men trött i kroppen! :P Klockan var nog närmare 5 när jag lyckades överlista redbullen!
 
(Detta hände medans jag sov, och klockan är 03,26 och jag har inte ens lagt mig än. Aftonbladet tycker nog man var lite väl morgonpigg :P )
 
Sov till typ 10, hade gärna sovit längre men det gick inte! Upp och prata lite med Johanna. Vi gjorde om vår karta till USA-resan men denna kändes mycket bättre. Vi satt även och räknade ut lite hur många dagar vi ska försöka stanna på de "stora" ställena! Sen gick jag ner och åt lunch med fam.Ahlin innan jag gick till mamma och pälsbollarna. Försökte vila men det var omöjligt då mina mostrar kom på besök. Så vi fikade en sväng innan de åkte hem och jag skulle möta familjen Ahlin för en promenad med vovvarna. Mötte på Ica, Polly, Enya och Trixie precis när jag skulle gå så blev en gruppromenad. 3 barn, 3 hundar och 5 vuxna :P Var mysigt men kallt ^^
 
Sen hem och bara byta om innan jag hämtade Z och vi åkte på bio! Ego-en riktigt Fia film, kommer recension i ett annat inlägg! Sen åkte vi till Maxi och handlade en massa. Som vanligt när man bara ska ha lite så kommer man ut därifrån med massa :P Hittade iaf en mintgrön/iceblue brödbox och cookieburk som passar med min kitchenaid. Lyyycka :D Väl hemma började jag röja i kylskåpet och i alla skåp i köket. Fick värsta megarycket för tröttnade på att det var så mkt saker precis överallt så röjde järnet! Sen gick jag vidare till hallen och mitt sovrum innan Johanna kom hem. Hon blev impad av mitt intiativ tror jag! Sen kikade vi på "Fast 5" innan det var dags att sova :)
Den nedersta hyllan i kylskåpet består av bara alkohol! 5 flaskor vodka/bacardi och resten cider. Är nog dags att ha en riktig hemmafest med bara ordentliga människor snart så det blir lite mer plats över till mat :D De två översta raderna i kylskåpet är Johanna och resten är mina :P
 
Har er helg varit bra? :D

Kommentarer
Postat av: Amanda

Mycket fina bilder :D

2013-02-11 @ 12:15:20
URL: http://Aamandasphotos.blogg.se
Postat av: Malin mamma till Max

Ohh fest ngn helg Max e hos far låter bra :) om jag får va frisk :p

2013-02-12 @ 17:55:21
URL: http://sevmek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0