Vilken dag...

2013-02-05 klockan 22:02:00
Denna dagen har helt klart varit speciell. Nästan så man kan tro att det var måndag, men icke. Idag är det tisdag :P Även den 5 Feb. och min kära pappas födelsedag, Grattis :) 
 
Dagen började med gos med hundarna hos päronen innan jag och Ica möttes och handlade mat till lunchen. Väl hemma blev de fullt liv då Ica hade med sig sin hund Trixie och Tindra är inte så glad i andra hundar. Och vad gör man då? Jo man skäller så helst hela samhället hör detta, sucksucksuck! Vi lagade mat, Johanna dukade och gjorde fint. Sen kom Z och barnen och Bitta och Gustav. De första Gustav gör är att göra sönder en tallrik, redan där började dagen med roligheter. 
 
När maten var klar så var det bara att äta. Var supergott. Pastalåda med bacon, kyckling, vitlök, champinjoner, paprika/chili cremé fraiche och grädde. MUUUUMMMA! Dock tappade vi nog alla matlusten när lille Gustav helt plöstligt spydde så det var bara för dom att åka hem medans Ica var så snäll och tog hand om spyan. :P
 
Sen förflyttade vi oss till vardagsrummet och fikade innan jag var tvungen att gå och jobba. Men innan de så hann lilla Enya kissa igenom underlaget som Ica bytte blöja på så det blev kiss i min säng. Hahaha dessa barn! :P
 
Väl på jobbet var jag på lite småkasst humör och dagen gick sakta. Typiskt :/ Kom saker från Dagab så hade att plocka med som tur var! Sen var brorsan förbi och fixade med min Nas. En hårddisk på 3tb som jag kan komma åt i alla datorer hemma och lägga över filmer, serier, bilder osv. Kommer bli bra :)
 
Efter jobbet så blev de våffelkvällsmat hos päronen för att fira pappa med min faster, hennes gubbe och min bror! Nu sitter jag i soffan hemma och är tacksam över att jag har en sån bra roomie. Hon har tagit hand om all disk medans jag varit på jobbet! Tack roomie <3 Vill bara tillägga att det snöar helt sjukt mycket ute nu!
Ne nu ska jag fortsätta att kika på Hawaii 5-0, det är riktigt bra faktiskt :)
 
Hoppas er tisdag varit bra :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0