Tillbakablick på året 2012 Juli-September

2013-01-28 klockan 10:43:00
Juli:
- Törebodafestivalen i 2 dagar. Såg TAKIDA med Malin och Malin och en massa andra artister! Mycket trevligt!
- 1 hel vecka i Varberg boende i min fina husvagn på Getterön. Blev bergsmys, tipspromenad, Ullared x2, åt god hamburgare på Burgerinn, käkade glass på tre toppar, fick finbesök av Johanna, Niklas och Mattias, gled omkring i min fin bil, var på Wheels and wings utställningen, tacomys i regnet och en himla massa skratt :D Underbar semester!
- Pappa köpte den fiiina röda Pontiac 1958 i USA :D
- Grillade mycket med vännerna :)
- Åkte till London med Zenita. Underbar resa med så härlig värme. Var även och kollade in de flesta OS-grejerna då OS började 1 dag efter att vi åkt hem! Lyckad resa :)
- Liseberg med Familjen Ahlin :)
- Bokade en resa till Budapest för ynka 36:- tor sen tillkom avgifter men blev 324:- totalt för 2 personer ^^
 
 
Augusti:
- Tjejkväll med Bitta och Johanna!
- Rolig utgång med Malin och Johanna på husaren. Fick visa leg på 18års Husaren, lycka var total :)
- Träffade lilla Signe för första gången :)
- En liten roadtrip till Strömstad med Johanna :)
- Bokade en resa till mig, min faster och mina kusiner till London :)
- Fantiserade om en resa till USA
- Årets roligaste fest var helt klart Brorsans kräftskiva :D :D
- Årets första dopp i vattnet i Sverige ^^
- Bowling och god mat med vännerna <3
- Shoppade alldeles för mycket kläder ^^
- Käkade på Mandys diner i Tboda, en 50-talsrestaurang. Supermysig :)
- Bokade en resa till Mobile, Alabama, USA :) Lyckan var total!
- Gjorde min första omgång med macarons som blev så himla lyckad :)
 
 
September:
- Myshelg med Ica, Bitta och Zenita i Stockholm. Åt god mat, shoppade, var på Gröna Lund och bara njöt av varandras sällskap. Dock lite strul med tågen men det är inget ovanligt ^^
- Kollade på alldeles för mycket Awkward ^^
- Jobbade och packade som en tok!
- Förfest hos mig innan Olstorp och Björn Rosenström! Lyckad kväll :)
- Åkte till Budapest ons-fre med Johanna. Blev en kort och intensiv resa men vi hann och se mycket av Budapest och vi hann självklart att shoppa lite i regnet ^^
- 4 dagar efter Budapest-resan var det dags att bege sig mot Arlanda! Var dock jobbigt då min mamma var ledsen och väldigt nedstämd över att jag, pappa och brorsan skulle åka bort! :/
- Flög från Arlanda-Newark, Newark-Houston, Houston-Mobile tog ca 19 timmar och 30 minuter men spelade ingen roll för jag var överlycklig över att vara tillbaka i mitt favoritland USA :D
- 10 underbara dagar i USA där vi hann med mycket. Besökte Biloxi, Mississippi, New Orleans, Louisiana och fort Walton Beach, Florida och en massa ställen emellan. Blev en hel del handlat som vanligt! ;) Och vi åkte till Florida i pappas fina bil, lyckad var total. Kan tilläggas att det var ca 32 grader varje dag, jag överlevde helt okej om man säger så ^^ Vi var på Dragracing, kollade på USS Alabama skeppet, fiskade vid Daulphin Island, bilutställning i Mississippi, härliga dagar i Florida,  ja jag kan skriva hur mkt som helst om den resan. Helt klart årets BÄSTA resa :D
- Hemresan till Sverige gick bra. Blev uppgraderade till PLUS så vi fick större benutrymme, var väldigt tacksam ;) Hemresan tog oss ca 18 timmar, samma resväg som på dit :)
- Hemma i Sverige var de bara att åka hem och krama om mamma, visa alla inköp och vila en stund innan det var dags att servera på ett 50x2 kalas.
- Försökte ställa mig om från USA till Sverige-tid. Var inte de lättaste ^^
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0