19 Juni - dag 1 avresa mot London!

2013-06-30 klockan 17:35:58
Dagen började med att jag jobbade 7,30-13,30. Fick också en stor fin bukett blommor av en nöjd kund precis innan jag skulle gå hem :) Efter jobbet myste jag en lång stund med hundarna innan vi gick en sväng och packade ihop det sista. Sen åkte jag och Johanna mot Säve flygplats. Och av någon anledning så åker vi ALLTID fel när vi ska dit ^^

Men efter diverse felåkningar så anlände vi till flygplatsen där Helen väntade. Hon tog tåget ner då det var snabbare och enklare för henne. Så vi checkade in vårt bagage, gick igenom säkerhetskontrollen och väntade på planet. Gick faktiskt väldigt fort både med att boarda planet och flyga. Alltid lika skönt :)

Väl framme på flygplatsen så hoppade vi på en buss till Victoria för att sedan ta en taxi till Earl´s court och Lord Jim hotel där vi skulle bo för natten. Väl framme på hotellet gjorde vi oss redo och sov en sväng :)

Lite bilder sen sist...

2013-06-30 klockan 14:45:00
Var ca 1 månad sen jag la ut lite bilder sådär random bara så nu får ni en fotobomb-dock mobilbilder denna gången ^^

Jag har lyssnat en jäkla massa på The fastback´s senaste skiva, köpt mig en systemkamera en canon eos 600D-är svinnöjd, färgat håret mörkare, haft en mysfrukost med Ica, Polly, Enya och Johanna.
Haft spelkväll med Jacob, Ica och Polly-en kanonkväll :) , myst i solen med mina små pälsklingar, lånat ut min fina bil på studenten gånger 2 och balen, beundrat pappas senaste inköp-älskar den :)
Firat min kusins student, varit på The fastback´s välgörenhetsrelease i Skövde, haft en mysig kväll med vännerna i mysloungen, Taco-mys hos Ica och Polly, spelat minigolf i Bäcken med Ica och Polly och sen avnjutit en glass i hamnen med Jacob
Fått världens största bukett blommor av en kund som var nöjd med servicen på jobbet, varit i London(de får ni inga bilder på här) och min fina paviljong gick sönder i onsdags när de regnade så här :(

Har självklart hunnit med en hel del andra saker men de märks att jag är i en down-fas då jag faktiskt inte tar så mycket bilder :/

Rea på Cdon...

2013-06-28 klockan 11:39:55
Alltid lika farligt när Cdon har bra erbjudande på sina serier. Denna gången skrapade jag ihop 8 stycken olika serier till min hylla som börjar bli överfull ^^ Tur att man ska till Ikea imorgon så jag kan införskaffa mig en till hylla till alla mina serier :)

De blev:
Grimm säsong 1
90210 säsong 2 och 3
Hawaii 5-0 säsong 1 och 2
Chuck säsong 2 och 3
Suits säsong 1

Har ni inte sett någon av dessa serier ovan så kolla in dom, ni lär inte bli besvikna :)

Keep calm and...

2013-06-28 klockan 10:59:19

Finns två små chihuahuor jag älskar mest av allt här i världen :)

London :)

2013-06-27 klockan 21:17:59

Ni får vänta någon dag till innan bilderna från resan kommer upp. Måste sno Johannas bilder så det blir så mycket roliga bilder som möjligt :)

Vi hade för övrigt en härlig resa med dåligt väder ;) Har varit konstant trött sen vi kom hem i måndags ^^

Såhär fina var vi i söndags när vi var i Camden en sväng!

2013-06-24 klockan 21:58:00
- ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar

Wake me up!

2013-06-24 klockan 21:47:20
Är helt kär i denna låten. Tack Avicii för din grymma musik :)

Sjukt bra, eller hur? :)

Trevlig midsommar!

2013-06-19 klockan 10:08:31
Hej hopp. Sitter på jobbet och ska "slita" de sista timmarna innan det är dags att gå på lite semester. Torsdag-måndag är jag leeeedig och det ska bli skönt :D

Och ikväll vid 21,55 lyfter planet från Säve flygplats som tar mig, Johanna och Helen till underbara London. De första dagarna lär spenderas på Oxford street och på en mysig pub på kvällarna innan lördagens stora event. Swedish midsummer i Hyde Park, ska bli så kul :D Var där för 2 år sen med Malin, Johanna, Pasi och Valerio. Och vilken dag vi hade, skitkul i Hyde Park ihop med hur mkt folk som helst samtidigt som Bon Jovi spelade typ 100 meter bort. Hörde hela hans konsert utan att betala en krona ;)

Nej nu ska jag jobba vidare, kommer vara dött här några dagar så trevlig midsommar på er alla :D

Lite bilder från Midsommar i Hyde Park 2011 :)

Italien.

2013-06-17 klockan 16:08:40
Blev en resa bokad såhär en måndag. Denna gången blir det en resa till Italien och närmare bestämt Rom. Tanken är att besöka Rom för att sedan bila ner till Kalabrien som bjuder på härliga sandstränder, bad och sol :)

Det blir jag och Johanna som åker den 12-19 September för att fira hennes 25-årsdag. Hon ville åka på kryssning först men det fick bli detta istället, jag klagar inte. Har aldrig varit i Italien tidigare så ska bli kul. En liten semester efter en sommar med jobb, det är jag värd :)

Någon som varit i Rom? Något man inte får missa? :)

Så nu är det:

3 dagar.....

2013-06-17 klockan 00:18:50
Vid den här tiden om 3 dagar är jag i mitt underbara London igen. Tänk att det var 6 månader sen sist, det känns som en evighet....
Ska bli skönt att fly Sverige och bara shoppa, dricka goda drinkar, umgås med vänner, fira Swedish midsummer i Hyde Park och hänga med roliga britter :D

Nu måste jag sova så jag orkar upp imorgon :)
Älskade älskade primark, snart ses vi igen :)

Kryssning Finland 2 Juni - dag 3

2013-06-17 klockan 00:08:08
Natten gick bra och sov gott :) Upp tidigt och käka frukost innan det var dags att plocka ihop alla saker och bege sig mot utgången för att kliva av båten. Sen var det bara att dra sig in mot centralen i Sthlm för att dumpa alla väskor, vilket var skööönt då jag som vanligt handlat på mig lite mkt och hade mkt att släpa på :P

Sen åkte vi på en såndär hop on-hop off buss som guideade oss genom Stockholm. Så nu vet man lite mer om vår huvudstad. Tex att första McDonalds öppnade där ;)

Sen blev de lunch på Vapino, Z bestämde. Sen njöt jag och Jacob av solen nere vid vattnet med Z och Johan gick på en promenad. Vi möttes upp senare på stationen, hämtade våra saker och drog oss till tåget. Var skönt att hoppa på tåget och hela tågresan gick åt att läsa "För dig blottad" och lyssna på musik :)

Väl i Skövde regnade det :( Va bara att köra raka spåret hem och gosa med mina små pälsbollar :)

Kvällen spenderades med att plocka upp det som jag handlat, ta hand om tvätten, käka god mat och kolla på tv :)

Kryssning till Finland 1 Juni - dag 2

2013-06-16 klockan 23:51:07
Morgonen började tidigt, var ju finsk tid så vi var ju en timme framåt. Gäsp. Var helt slut och fick inte i mig mer än en vattenmelonsskiva till frulle. Sen vilade jag en stund, mådde inte alls bra. Kan ha varit liiite bakis ^^

Väl framme i Helsingfors så gick vi ner till torget där Z äntligen fick äta sin efterlängtade munk innan vi styrde kosan mot Domkyrkan. Det var en fin och mäktig byggnad, helt klart :)

Sen delade vi på oss och jag och Z gick i affärer medans pojkarna åkte på Sightseeing-tur genom Helsingfors. Blev lite handlat, på cubus ;) Efter några timmar möttes vi upp och käkade innan vi drog oss tillbaka mot båten!

Väl på båten vilade jag och Jacob lite medans Z och Johan njöt av solen. Sen gick jag, Z och Johan och badade i deras fina "badgrottor". De va skönt och vattnet var så varmt och skönt :) Johan somnade tom så vissa tyckte de va bra avslappnande ^^Sen bytte vi om och tog en sväng till taxfreen och parfymaffärer där jag shoppade 3 olika parfymer(besultsångest) innan det var dags att äta! Kvällen var skön, satt ute på däck och snackade. Som kvällen innan så avvek pojkarna lite tidigare och jag och Z satt inne på våning 8 och filosoferade innan läggdags :)

Jacob köpte ett flak öl till sig själv som han dessutom slog in, en present till sig själv helt enkelt. Men jag fick den stora äran att öppna det fiiina paketet ^^

Kryssning till Finland 31 Maj - dag 1

2013-06-16 klockan 23:23:12
Bättre sent än aldrig. Här kommer mina 3 dagar iväg på en liten resa :) Denna gången blev de en kryssning till Finlands huvudstad Helsingfors med Z, Johan och Jacob!

Dagen började med en biltur till Skövde C där vi parkerade, köpte frukost och hoppade på SJ snabbtåg till Sthlm. Tågresan gick snabbt, musik gör susen :) Väl framme i Sthlm käkade vi lunch på Burger king, jag shoppade en ny handväska på Lindex och sen åkte vi ut till Hamnen, kan det hetat Värtahamnen? :P Där slappade vi i solen innan det var dags att gå in och vänta på att få gå på båten..

Väl på båten så var det bara att bo in sig i hytten, 11 kvm för oss alla 4. Trångt men de gick ^^ Sen var det dags att äta lite mat, och det fanns myyyycket mat. Tacos föll mig mest i smaken, och dessertbordet :) Mumma! Efter maten kikade vi in tax-freen och parfym-affären. Sen hade vi en liten förfest/slappstund i vår hytt med massa skratt, musik och drickbart :)

Hahaha denna bilden är så skön. Ska ta ett egokort på mig i spegeln vilket resulterar i att jag totalmissar mig själv och får med Jacob på bild istället som ser väldigt frågande ut :P

Sen gick vi ut på däck en sväng och kollade läget. Det var så himla skönt väder, ljumna vindar :) Sen besökte vi karaoke-klubben, drack en isbjörn och kollade ut över vattnet. Sen satt jag och Z nere på däck längst bak och pratade och filosoferade medans pojkarna la sig. Vi la oss tillslut, va helt slut men kunde inte somna. Så slutade med att jag kröp ner och sov med täcke och kudde på golvet vid dörren. Inte för skönt ^^

Mys-lounge!

2013-06-16 klockan 17:15:00
Hämtade mina trädgårdsmöbler i onsdags när jag var med Ica, Enya, Bitta och Melker i stan. Igår var det dags att montera dom. Så förmiddagen spenderades i solen med att montera möbler, sätta in väggarna på paviljongen, fixa med växthuset och greja i trädgården. Det blev superbra med allt så nu är det en liten mys-lounge på baksidan, det enda som fattas är en stor iPhone-högtalare, får köpa en efter London om jag har några pengar kvar ;)

Poolen är uppe också, de fixade jag i tisdags :) Och växthuset har fått flytta in under altanen. Där har jag chili, tomater, vattenmelon, physallis, hallon, björnbärshallon och from idag även smultron och jordgubbar på odling. Ska bli så kul när det är klart så man kan få äta av sitt egenodlade :)

Så igår kom Helen, Ica, Polly och Enya hit och Johanna grillade hamburgare till oss. Vi hade en supertrevlig kväll i loungen med mycket skratt innan regnet kom och vi fick sprriiiiiinga in. Jävlar vilken regnskur de kom! :P

( De två sista bilderna är tagna med mobilkameran, vadå att jag älskar min systemkamera? Tar så sjukt bra och klara kort :D )

Fredagen den 14/6

2013-06-16 klockan 16:38:00
Dagen började med jobb 7,30-13,30 innan det var dags att skynda sig att byta om och åka till Mariestad för att se min kusin ta studenten.

Det var en glad student som nöjd i fulla drag :D

Sen var det dags att kika på kortegen :) Sen blev det studentmottagning i Töreboda där det bjöds på god mat och god tårta :)

Sen var det bara att åka hem och byta bil för att närvara på The Fastback´s välgörenhetsrelease på Oleary´s i Skövde. De var lika bra som vanligt men de va kallt då det var utomhus :P

De lyckades fixa ihop 18500:- till Kvinno och barn jouren i Skövde, bra initiativ tycker jag :)

Var en lång men väldigt bra dag :)

300 dagar!

2013-06-13 klockan 11:44:34

Snart nytt hundratal, känns bra :)

11/6

2013-06-12 klockan 23:46:00
Dagen började med att jag solade, fixade upp poolen och bara slappade innan jobbet. Jobbade 13,30-17,45 innan mamma kom och jag kunde åka ner till Bittas 25årsöverraskningsfika(långt ord, ja). De blev paketöppning, mys med barnen, grillad korv, massa prat och jordgubbstårta :)

Sen åkte jag, mamma och Johanna och kollade på min brorsas korpen-fotbollsmatch. De vann med 1-0, duktiga pojkar :) Sen blev de ett avsnitt av "The Following" innan de va dags att sova :)

Asos...

2013-06-10 klockan 23:05:13
Blev en liten trevlig beställning därifrån igår :) Hade kunnat bli mer men fick hålla mig. Ska ju till London om 8 dagar :)
Mycket snyggt eller hur? :)

Word!

2013-06-09 klockan 12:29:00
Ett bra citat som stämmer så jäkla bra :D
I´m on the top of the world so try to bring me down, you´re gonna fail! :)

Min fredag i bilder...

2013-06-08 klockan 16:10:00
Började dagen med lyxfrukost. Amerikanska pannkisar, jordgubbar, nutella, grädde, sylt och pepsimax, sen kan tilläggas att jag hade väldigt trevligt sällskap :)

Sen blev de kubb i solen och gos med hundar och Enya :) Ica och Johanna körde även sin segerdans då de vann första omgången av kubben ^^

Sen var jag tvungen att jobba mellan 13,30-19,15 innan jag och Johanna plockade ut min kära pärla och begav oss till stan :) Där mötte vi Ica, Polly, Enya, Sanna och Filip och njöt av en pizza i solen :)

Sen hämtade jag, Ica och Johanna upp Niklas och Mattias och vi drog iväg på ett strög. Det var ganska dött i Skövde så vi fick för oss att åka till Hjo och kolla läget. Efter en bit fick vi stanna då det strulade med ljudet och helt plöstligt kommer en luftballong flygandes så vi stannade och kollade på den en stund :)

Vi hamnade hos Daniel i Hjo där vi kollade på slutet av fotbollen, skitmatch! Sen spelade vi musik, snackade, Mattias och Niklas lekte med soft-air guns och vi hade allmänt trevligt. Daniel hade förresten "Saw"-dockan på cyckeln. Höll på att skita ner mig när jag gick in i hans datorrum i mörkret, fegis? JAPP!

Sen blev de en bilfärd till statoil innan det var att lämna pojkarna och åka hemåt vid 2-tiden efter en underbar fredag :)

6/6-2013

2013-06-07 klockan 17:02:00
Vilken underbar nationaldag jag hade igår. Började med att jag jobbade 8,30-14, mycket trevligt med rött OB :D Efter jobbet åkte jag och mamma in till Skövde och kollade läget. Blev en sväng till Jysk där jag handlade en soffa, 2 fotöljer och ett bord i konstrotting till min paviljong på baksidan(som kommer på onsdag) och 2 stora krukor :)

Sen blev de en sväng till Plantagen där det inhandlades diverse till trädgården. Blev hallonbuske, hallonbjörnbärsbuske, vattenmelonplanta, physallisplanta, tomatplanta, chiliplanta, och lite blommor :)

Vidare till Rusta och köpte lite smått och gott sen blev de en sväng in på Media Markt där jag inskaffade mig en ny kamera. En Canon EOS 600D med 2 objektiv, en fotoskrivare, papper och bläck samt linsskydd till objektiven. Superglad och nöjd var jag när jag kom därifrån. Har länge funderat på en systemkamera och har de senaste dagarna valt mellan en Canon eos 600d eller en Nikon 5100 men när jag stod på Media Markt och klämde på kamerorna så kändes Canonen bäst. Dessutom finns de bättre objektiv till canonen och mer att välja emellan. Nu ska jag bara försöka hitta en fin kameraväska i rosa :)

Blev en sväng in på ÖoB innan vi åkte hemåt, blev ett växthus i plats köpt där :) Så nu ska jag bli trädgårdsmästare hemma :D Väl hemma blev det att plocka ut allt, hämta hundarna och börja fixa ordning med växthuset! Sen kom Johanna, Helen och Ida hem och vi grillade och njöt av värmen i trädgården :) Grillat, roliga vänner och sol är en perfekt kombo, helt klart!

Det blev en sväng till Skövde och lämna av Ida och Helen vid bussen och ta en lyxshake på Max innan jag, Johanna och hundarna mötte upp Ica och Trixie och gick en 5-km runda(i foppatofflor :P). Väl hemma så färgade Johanna mitt hår då jag tröttnat på ombre-färgningen. De kändes inte rätt så nu är det mörkt :) Sen kollade vi på sista "Revolution" innan det var dags att sova, blev en låååång dag så var ganska trött när klockan blev 00,30 ^^

Så nu har jag mörkbrunt hår, eller nästan svart och jag älskar de. Denna färgen är verkligen en färg jag känner att jag passar i, konstigt då jag är en riktig blondin i grund och botten ^^

Serie-start!

2013-06-04 klockan 09:27:00
Jag är ju som ni vet en serie-junkie. Jag kollar på allt jag får nys om men det värsta är att nu börjar det bli så många så det är tur att de faktiskt har sommaruppehåll :P

Men under sommaren har jag iaf tur att några av mina favoritserier faktiskt börjar sin nya säsong:
-Rookie blue
- Teen wolf(premiär idag!!!)
- Suits
- Pretty little liars
- Baby daddy

Så sysslolös lär jag inte bli iaf ;)
Sen har jag några maraton-projekt att ta hand om också. Har varit slarvig med Nikita, The lying game, Shameless och the vampie diaries de senaste!

Är de någon serie ni följer slaviskt??

Ja trailern för säsong 3 känns heeelt okej, nu vill jag sluta jobbet :D

Annelie och Martins stora dag 25/5

2013-06-03 klockan 21:49:00
Dagen började med att pappa ringde och väckte mig. Sen blev de frukost, polering av bilen som skulle köras av brudens bror, fixade iordning med de sista som skulle med upp till bydgegården och lockade håret. Sen kom Ica, Johan och Z och Ica började fixade mitt smink och det sista med håret :)

Sen blev de bråttom så var bara att åka till bydgegården och fixa med de sista innan de första gästerna anlände. De blev mycket folk att hälsa på och invänta alla gäster så att brudparet äntligen kunde anlända :) ( Jag har tyvärr inga bilder på brudparet när de anlände :( ) Men de var superfina :D

Sen rullade kvällen på som bara den. Att vara toastmadamé var helt klart en ärofylld uppgift och det längsta jag satt under hela kvällen och natten var nog när jag skjutsade in brudparet till staden. Ena studen var det tal, lekar, mat, disk, tårtbuffé, ta hand om kvällens band, duka undan, dansa till bästa The Fastback, köra brudparet till stan, vara bartender och städa hela natten. Jag var helt slut när jag och Johanna kom hem klockan 4 på morgonen, (Johanna som förövrigt är världens bästa som hjälpte mig med all städning på natten, bästa roomie vad hade jag gjort utan dig? <3

Dagen efter(eller ja sov 4 timmar varav 51% var sömnkvalitén under den tiden) så var det bara att hämta brudparet på hotellet de sov på och servera dem frukost på sängen och sen köra hem dem. De var nöjda med bröllopet, kvällen, av min insats, min och Johannas städning, ja allt oså den underbara bröllopspresenten de fick av mig och Johanna, bröllopsnatten :P På eftermiddag hjälpte jag även till att tömma bilen på alla deras saker och köra ner alla sopor till miljöstationen. Allt-i-allo kan man väl minst säga att jag var på de där bröllopet, roligast var att stå i baren ^^

Lite bilder...

2013-06-03 klockan 20:16:34
Sen sist, som vanligt är jag dålig med uppdateringen så här kommer lite bilder :)

Har bakat, tvättat och grejat med bilarna, varit med Enya och Ica i stan, köpt ytterligare en ny USA-bok, umgåtts med mina vovvar och vänner, Johanna bjöd mig på italiensk mat, lagat morsdagsmiddag, njutit av en underbar frukost i solen i trädgården och varit på årets första bilbingo oså lite till :)