Annelie och Martins stora dag 25/5

2013-06-03 klockan 21:49:00
Dagen började med att pappa ringde och väckte mig. Sen blev de frukost, polering av bilen som skulle köras av brudens bror, fixade iordning med de sista som skulle med upp till bydgegården och lockade håret. Sen kom Ica, Johan och Z och Ica började fixade mitt smink och det sista med håret :)

Sen blev de bråttom så var bara att åka till bydgegården och fixa med de sista innan de första gästerna anlände. De blev mycket folk att hälsa på och invänta alla gäster så att brudparet äntligen kunde anlända :) ( Jag har tyvärr inga bilder på brudparet när de anlände :( ) Men de var superfina :D
 
Sen rullade kvällen på som bara den. Att vara toastmadamé var helt klart en ärofylld uppgift och det längsta jag satt under hela kvällen och natten var nog när jag skjutsade in brudparet till staden. Ena studen var det tal, lekar, mat, disk, tårtbuffé, ta hand om kvällens band, duka undan, dansa till bästa The Fastback, köra brudparet till stan, vara bartender och städa hela natten. Jag var helt slut när jag och Johanna kom hem klockan 4 på morgonen, (Johanna som förövrigt är världens bästa som hjälpte mig med all städning på natten, bästa roomie vad hade jag gjort utan dig? <3
 
Dagen efter(eller ja sov 4 timmar varav 51% var sömnkvalitén under den tiden) så var det bara att hämta brudparet på hotellet de sov på och servera dem frukost på sängen och sen köra hem dem. De var nöjda med bröllopet, kvällen, av min insats, min och Johannas städning, ja allt oså den underbara bröllopspresenten de fick av mig och Johanna, bröllopsnatten :P På eftermiddag hjälpte jag även till att tömma bilen på alla deras saker och köra ner alla sopor till miljöstationen. Allt-i-allo kan man väl minst säga att jag var på de där bröllopet, roligast var att stå i baren ^^
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga pics och nice att alla hade sådan rockabilly stil!

2013-06-03 @ 22:03:06
URL: http://mscharlie.blogg.se
Postat av: Sara - Hold on be strong

Härliga bilder :)

2013-06-04 @ 00:03:41
URL: http://saraleasofia.blogg.se
Postat av: Carro

Kuuul!

2013-06-06 @ 22:20:21
URL: http://carolineannamarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0