The mortal instruments - stad av skuggor!

2013-09-03 klockan 12:56:18
Igår fick jag och Sara för oss att gå på bio, sådär 40 minuter innan den började i stan så vi hoppade i bilen och åkte och kom fram ca 10 minuter innan den började. Vi har sedan de släppte The mortal instruments pratat om att se den men det har liksom inte blivit av men igår så...
 
Och vilken film, vi båda blev helt sålda och ja, nu längtar jag tills "Stad av skuggor" kommer ut. Men först ska jag läsa böckerna som jag beställde så fort jag kom hem igår, bara den första som kommit ut på svenska så köpte även"Stad av aska" och "Stad av glas" på engelska :P
 
På en nattklubb i New York blir Clary vittne till ett mord som begås av tre tonåringar som bär svärd och vars kroppar är täckta av märkliga tatueringar. Offrets kropp går upp i rök och det verkar bara vara Clary som kan se vad som händer. Dagen efter försvinner även hennes mamma spårlöst. Det visar sig att tonåringarna är Skuggjägare, ett släkte vilkas uppgift är att försvara mänskligheten mot demoner, och att Clarys mamma har burit på en hemlighet - även hon är en Skuggjägare. En helt ny värld av demoner, vampyrer och varulvar öppnar sig för Clarys ögon.
  
Lånat från Sf.se
 
 
Av mig får filmen: 5/5. 
Spännande hela filmen, övernaturligt, bra skådisar och some love. En film för moi :D
 

Kommentarer
Postat av: caroline

Måste se den :)

2013-09-03 @ 22:09:09
URL: http://celandine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0