Söndagen den 6 Maj, dag 1 på Rhodos!

2012-05-15 klockan 23:00:35
Vaknade upp lagom förvirrad i bilen. Vi va nästan framme i Mönlycke där vi skulle byta bil. Pollys päron bor där så bilen fick stå där så körde hans mamma oss till flygplatsen.

Väl på flygplatsen var vi först i kön så vi fick checka in vårt bagage ganska så snabbt för att sen bege oss igenom säkerhetskontrollen och vidare till Taxfree butikerna som va stängda. Klockan va ju bara 4,45 på morgonen så inte så konstigt ;)

Vi tog och käkade frukost på det enda stället som hade öppet och spelade kort. Sen blev vi lite sega så vi hann knappt gå i taxfreebutikerna innan vi va tvungen att boarda planet och sätta oss på våra platser. Jag och Johanna hamnade på rad 8 och Ica och Polly på rad 25. Tyckte de va konstigt eftersom jag bokade oss alla 4 samtidigt :/

Väl på planet var det bara att sova. Eller jag och Johanna började att kika på "American Pie - the reunion" men jag somnade så hon kollade vidare. Och sen blev de ombytta roller efter frukosten då hon sov och jag kollade ;)

Väl nere på Rhodos flygplats fick vi vääänta länge på att få väskorna, tillslut kom de på ett annat band som inte visades på skärmen. Suck! Sen tog vi en taxi och åkte till hotellet :) Vi skippade transfern och är glad för de, blev billigare med taxi och mycket goare, och vi va först på plats ;)

Checkade in och gick till rummet. Va en 1-rumslägenhet men de va 4 sängar. 1 dubbel och 2 vanliga. Jag bokade dubbelsängen så Johanna fick helt enkelt ta en vanlig säng :P Sen bara vi bytte om till badkläder och drog till beachen. Klockan va inte ens 13 när vi var framme så vi fick några timmar på stranden. Badade 2 ggr tom, svinkallt ;)

Sen mötte vi Ica och Polly som legat vid poolen. Ica hade precis som jag och Johanna fått en fläcklig bränna. Jag såg inte riktigt klok ut :P

Vi gjorde oss iordning och gick bara en liten promenad till en liten restaurang där vi käkade middag och njöt av värmen :) Blev pasta Ilios denna dag, mums :D

Väl tillbaka på hotellet gick vi ner alla 4 till stranden. Tog kort, skrattade och muppade oss! :D Sen spelade jag, Ica och Polly en omgång med kort innan jag gick till min och Johannas lägenhet där hon låg och halvsov, inte lätt att dygna(dvs vara uppe mer än 24 timmar på raken ;) )


Obligatoriska flygbyxorna. Mintgröna mjukisar :D

Johanna tog en morgoncider på flygplatsen!

Greklands OS plan stod på Rhofos flygplats när vi landade :)

Fläckig AB efter första dagen i solen!

Jag och Johanna väntar på Ica och Polly!

Pensionärsparet aka Ica och Polly :)

Johanna hittade ett träd på stranden!

Jag och Ica på stranden <3

Otroligt fin fullmåne mot havet. Bilden ger dock inte rätt bild hur det egentligen såg ut. Var götfint verkligen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0