26 september - 2 oktober

2011-10-06 klockan 00:25:31
Måndagen: Dagen D. Gick hela fm hemma innan jag och Johanna åkte ner till Jönköping. Vi gick en sväng inne på A6 men hittade inget specielltm eller jo lite till hemmet från en asmysig inredningsbutik! :D Sen gick vi in på ikea o shoppade och käkade lite mat innan vi åkte ner till resecentrrum och parkerade o gick in på memira. Där va de fullt med folk som väntade på att få hjälp osv. Fick en påse med lite saker, papper, vätskor osv. Va skitnervös, fick en lugnande tablett som tur va.

Sen va de dags. Johanna fick va med inne i rummet så de kändes bra :) De hela gick ganska så snabbt och tog inte mer än 5 minuter totalt. Laserstrålningen kanske tog 40 sek per öga. Dyra sekunder men helt klart värt de :)

När jag gick därifrån va de bara o ta smärtstillande, och jag såg. Var så förvånad. Men de blev värre och smärtstillandet tog över, blev ganska så dåsig och började få ont. Försökte o inte ta mina bedövningsdroppar för mkt, de hämmade nänmligen läkningen. Stannade en gång utmed vägen och droppade. Väl hemma så la jag mig direkt, o sen va jag näst intill inte kontaktbar. Ögonen rann, näsan rann och jag hade ONT men va så jävla trött. Johanna fick passa upp mig lite, va så snällt att hon va och tog hand om mig :D

Tisdagen: Vaknade upp vid sju och va ganska så slö men ville röra på mig lite. Pappa fick följa mig ner till mamma, blev snurrig av att försöka kolla med båda ögonen samtidigt. Riktigt otäckt! Nere hos mamma sov jag en stund, käkade smärtstillande och droppade. Sen gick jag hem och väckte Johanna. Sen va jag väldigt pigg och pysslade hemma, o sen ringde Mattias så vi pratade en stund innan jag somnade framför tvn, Johanna kikade på "mamma mia", den bestämde jag för jag ville ha en film med musik i ^^ Sov en stund innan Johanna åkte hem och jag gick ner ill mamma och pappa. Där va jag resten av dagen, och hade ont. Mådde inte alls bra och va väldigt slö och sov mkt och åt mkt smärtstillande!

Onsdagen: Vaknade och hade ont, riktigt ont. Hela onsdagen gick till att sova, droppa, sova, äta smärtstillande och sova! Såg typ ingenting och vågade faktiskt inte ha ögonen öppna.

Torsdagen: Vaknade upp och mådde lite bättre. Tog den sista smärtstillande tabletten och sen åkte vi till Jönköping, jag och mamma! Solglasögonen var på som vanligt! :P Var och tog ur de "linser" som suttit i sedan måndagen. Sen ett stopp på VIP där mamma fick äta lunch eftersom jag hade glömt plånboken hemma o mamma hade inte med sig sitt kortfodral utan bara pengar så en kunde äta. Så smarta vi e :D Väl hemma grejade jag lite i lägenheten, tvättade och sov lite. Började även se ganska så bra så spenderade kvällen med o halvsova framför tvn hos mamma o pappa!

Fredagen: Upp och gjorde typ ingenting på hela fm. Va inte alls i form, trött och slö! Men pysslade om hemma lite. Sen va jag ute på 2 promenader med hundarna. Va så uttråkad så jag gick på väggarna typ. Så blev överlycklig när Johanna ringde o frågade om hon skulle komma till mig! Vi gjorde hemmagjord pizza o kikade på lite SOA innan vi gick o hämtade Pontiacen. Min backning från garaget den kvällen e fanimej nåt jag aldrig kommer glömma. De stod en bil framför mitt garage så hade ca 5 cm på varje sida för att få ut bilen, så de va tight mellan bilen o stenmuren :P

Väl iväg så hämtade vi folket i Skövde, sen en sväng tillbaka till ÖStermalm o sen till Mariestad. Gick bra o köra, va dock jobbigt när de blev för mkt ljus! Släppte av folket innan jag o Johanna hann hem o gå ut med hundarna innan vi åkte till Mstad igen o hämtade Mattias i hamnen o va där en stund o filofiserade innan vi hämtade de andra och åkte till Skövde där vi stannade på max o åt innan jag lämnade av folket och jag, Johanna o Mattias åkte hemåt! Sen åkte Johanna hem och jag va ute en sväng med hundarna o min bror va även på besök!

Lördagen: Va uppe med Tindra en sväng innan jag la mig o sov en stund till! Vaknade vid halv 12, o va trött som fan! Spenderade dagen i tvn och 100%slapp. Bitta va förbi med fika och skvaller :D Sen körde jag hem Mattias o brorsan innan jag o hundarna va på en promenad.

Sen kom Ica, vi hämtade Johanna o åkte till Mariestad o Malin. Där va de förfest för de som skulle festa. Snackades, lyssnades på musik o spelade "Med andra ord". Sen åkte vi hem i dimman. HUndarna va hemma själva så kunde inte stanna så länge :/ Väl hemma kröp jag och hundarna ner i sängen, glodde på tv o sov! Men sova fick jag inte göra länge, Tindra skällde o krånglade i flera timmar, blev så trött på henne så ville gå o lägga mig under en sten men några timmar senare sov han!

Söndagen: Fick sova ut lite för Tindra, hon e så jävla morgonpigg den hunden ;) Sen slappade vi hela dagen. Kikade på tv och sov till o från ^^ Va lite smått uttråkade som vanligt. Va ute o gick en sväng innan mamma o pappa kom hem efter en helg på Öland, som hudnarna saknat dom! Sen åkte jag till Mattias där Niklas va också, vi kikade på Robert Gustavssons humorprogram innan vi kollade på "I love you Philip Morris", så jävla värdelös film! SE INTE! Sen åkte Niklas och jag o Mattias kikade på "Mr Poppers pignviner", så jävla bra. Jag vill ha en pingvin! Sen kikade vi på tv o snackade innan jag åkte hem i blåsten. Satan va de blåste :S

BLIR INGA BILDER I DETTA INLÄGG FÖR HAR INTE TAGIT NÅGRA BILDER FAKTISKT! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj det låter som en turbulent vecka. hur mår vi denna veckan?



Jo da det är la helt ok på jobbet :) Tack för att du frågar och tack för peppet :)



PUSS!

2011-10-06 @ 08:59:37
URL: http://mscharlie.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Förstår att du är nöjd. Och vad fort det "läkte". Imponerande att du kunde köra bil redan på fredagen. Tog nog Björn en vecka i alla fall tror jag.



Sv: Ja, han är supernöjd. Ser bättre efter op än med linser/glasögon. Promenaderna går oroväckande bra haha! Har inte fått nån svacka än i alla fall. Men är ju så mysigt nu när man har lillan, är ju aldrig ensam att gå då ;)

2011-10-07 @ 16:09:13
URL: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0