Juli!

2011-08-11 klockan 18:12:00
Juli månad gick väldigt fort.. Började med att pappa fick hem en ny raggarbil, en Oldsmobile 98 -58 con. Skitfin o så kom de hem en 4-hjuling också, mkt trevligt :D


Va med Pontiacen på bilprovningen men blev 2 2or på bilen o inga på husvagnen. Tråkigt men sant :( Va med mamma i Lidköping o handlade lite blommor. Faaarligt! Sara flyttade in hos mig o vi hade lite Harry Potter maraton, o scream! ;) Grillade med mina underbara vänner o va ute på en lååång cykelrunda med Ica o Polly :)
Fixade håret en gång till, lite ljusare o köpte löshår också! Sen va jag på bilbingo med mamma o Sara o jag vann 500 spänn :D NÖÖÖJD! :D Sen träffade jag Hanna o hennes Peter. O vi åkte ihop med Ica o Polly till ekudden o grillade o tjötade skit o spelade minigolf, kom sist. Ingen suprise där inte ;) Sen va jag ute på Ekudden efter en jobblördag o lyssnade på musik, solade o läste. Perfekt :)

V28 på måndagen åkte mamma o pappa till Varberg så jag o Sara va själva på företaget o med hundarna. Vi hann dock med att gå på Transformers 3 på måndagskvällen. Sen va vi på "Harry Potter och dödsrelikerna del 2" på tisdagsnatten. Midnattspremiären såklart :D DEN VA GRYYYM! Dock blir man ledsen i ögat när de inte kommer nån mer :(



Sov 4 timmar innan de va dags o gå upp o jobba.
Efter jobbet så packade jag de sista sen så kom Ica o vi tog med oss hundarna o bilen o husvagnen o åkte till Skövde där vi hämtade Polly o åkte mot Varberg :D Bilresan gick bra förutom att jag tappade servoremmen på bilen 4 bil innan varberg. Blev sjukt tung o styra :S Väl framme på Getteröns camping så plockades allt iordning o mamma o pappa hjälpte oss med husvagnen o hundarna.

Vaknade upp o åkte till Ullared. Vi va inte ensamma precis :P De spöregnade också. Handlade lite smått o gott o tur att vi hade pappas shoppingbil så vi fick plats med allt. Em o kvällen spenderades i mina kusiners stuga med lite spel o mkt skratt :)

På fredagen va de fortfarande halvdåligt väder så vi åkte in till varberg city o kikade lite i affärer. Sen kom Anton på em så de andra drack o vi gjorde oss ordning inför kvällen. Dock va de en jävla massa bekymmer med min fina pärla både med servon o cabben så jag fick psykbryt så vi tog pappas bil istället! Plockade upp Annelie o drog ett lång strög i stan med bra musik o underbara vänner <3 Hemma runt 12 tiden o va helt slut :)

Upp på lördagen för o åka med pappa in på utställningen. Jag o Ica gick runt i värmen o strosade. Köpte 3 skyltar med pontiac på, en pontiac tshirt o en "Pappa betalar" mössa :) Vi mötte upp Polly o Anton o drog tillbaka till campingen. Pappa va kvar o kikade lite till. Väl tillbaka grillade vi med mamma o hundarna o käkade goood lunch i soooolen :D Sen gick vi ner o badade o solade o halvsov lite. Sen dags o göra sig iordning. Efter byte av servopump så va de dags o åka. De va jag, Ica, Polly, Anton, Jocke, Anton o Mattias. De tre sistnämnda är min kusin o hans komposar :)
Hade en gryyyymt rolig kväll, vi spelade sjukt hög musik o dunkade. Folk utmed kanten dansade, sjöng o klappade. Vilken jävla stämning. Vi ägde hela jävla Varberg. De tog kort på oss o vi kom med i tidningen o allt va bara grymt. Awesoooome :D Slutade med en stooor beställning på driven på donken o lite nattamat :)

På söndagen åkte vi hem. Fick bensinstopp bara någon mil utanför varberg. ^^ Inte så bra men de löste sig. Hade följe med mina föräldrar o min faster o hennes familj :) Väl hemma blev de urplockning av husvagn o alla saker o städning av lägenheten.
Vecka 29 blev de jobb igen. Lunchade o shoppade med Bitta o Gustav en dag, mys :) Sen va jag, Mattias o Niklas o spelade minigolf i Mstad. Gissa vem som vann? JO JAG :D Mohahahah!



På fredagen va de dags för grillkväll med Bitta, Robban, Gustav, Ica, Polly o JOHANNA! Hon flyttade hem den 21 Juli. Ingen va eller är gladare än mig :D Vi hade en rolig kväll med mkt skratt! Följde Ica o Polly hem i mörkret innan jag o Johanna gick förbi mina föräldrars hus där min bror hade fest i lusthuset. Satt där en stund o snackade skit o drack lite cider o hade allmänt trevligt. Sen gick de andra o jag, brorsan o Johanna satt o pratade om allt möjligt o lyssnade på musik!

På lördagen va de dåligt väder så jag drog till Ekudden för o träffa hundarna. Hade inte sett dom på 4 dagar. Men de blev soool i Mariestad så jag o min moster låg ca 4 timmar i solen innan jag åkte hem.



Väl hemma gjorde jag mig ordning o Sara fixade mitt hår o smink. Sen kom Johanna också o vi drack o sen drog vi på en spontan förfest hos Emma innan vi drog ner till stan. In på husaren. Där blev vi inte långvariga. Behöver inte säga varför men de e verkligen en minnesvärd kväll utan dess like för oss iblandade.



När jag kom hem på söndagsförmiddagen så sov jag en sväng innan jag gjorde mig redo för en biltripp ner till Gbg. Dags efter 8 månaders väntan för att se Roxette live. Mina barndomsidoler. De va halvdåligt väder o mkt folk. Konserten va grym men väntan va inget rolig alls :( Men askul o se dom live. Once in a lifetime känner jag!


Vecka 30 va mamma tillbaka på jobbet igen. Lite lättare för en annan att slippa så mkt ansvar! Jag o Annelie kikade på Sons of anarchy en kväll. Sen va jag o Johanna inne på Pims med Emma o skvallrade om helgens bravader o hade de trevligt :D Dagen efter mötte jag upp Johanna o vi köpte med lunch o mötte upp Bitta o Gustav hemma hos Bitta. Satt ute i gräset o åt lunch o skvallrade innan jag va tvugnen o åka o jobba :( På kvällen va jag,mamma, Offa o Kalle på sista bilbingo för säsongen. Ingen vinst ;( På torsdagen va jag hos Ica o Polly o fick perfekt grillat kött o vi spelade chigaco, gick skit för mig. Då dog även min kära iPhone. Eller ja, den dog inte men simkortet gick inte att sätta i så fick bli o köra den gamla Sony ericssonen!

Upp på fredagen för o fixa min telefon. Dock va den så förstört o utan garanti så fick ta ett nytt abonnemang o få en ny iPhone 4, jag som ÄLSKADE min 3gs :( Ville ha en vit så fick vänta till veckan efrer. Hade en shitty day efter jobbet som Annelie fick smaka på. Ingen rolig kväll men fick köra brorsans mustang o lära mig o göra däckaspår. Vilken kick! Sjukt kul :D
Jobbade på lördagen. Inte jobbat helg på lääänge då. Så skönt :D Efter jobbet gjorde jag mig iordning o så kom Emma o Jenny o Albin o Emma sminkade o fixade mitt hår. O vi drack lite god dricka också ;) Sen kom Malin, Tilda, Richard, Johanna o vi spelade spel o skrattade o drack. O ramlade av stolen ;) Ica joinade också, o min bror o Josse. O Frida va förbi o sa hej också :) En mkt klyckad förfest o man va brraaaa i gasen när Kalle hämtade oss i partyvanen. Jag, brorsan, Josse, ica, Malin, Tilda o Richard drog till Olstorp för en goo kväll med Refreshments, Dave Edmund och The Fastback. De sistnämnda e ett lokalt band som jag bara ääälskar. Riktig goo 50 tals musik :) Pappa va på olstorp också o en massa roliga äldre människor, yngre också såklart. Va helt slut i fötterna av allt dansade när vi satte oss i vanen hem. Kvällen va kanon, tack kära vänner <3



Vaknade upp på söndagen o mådde bra. Tills jag va på väg hem från stan med Polly med en pizza i knäet. Åt en bit pizza o däckade i soffan hos mamma o pappa o där låg jag hela dagen sen ;) Framåt halv 8 kom Johanna o hon städade o jag gjorde hemmagjorda hamburgare o vi kikade på Sons of anarchy! En kanonbra avslutning på en gryyym Juli månad :D Den kommer jag minnas forever! :D

Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥

Tack fina du!



Hoppas din kväll är mysig :)



Kram!

2011-08-11 @ 19:27:42
URL: http://elingabriella.se
Postat av: JD | sextiofem kilo ska bort

mysig månad :D

2011-08-11 @ 19:53:30
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Åh, vilken mysig månad! Själv satt jag inne o tittade på solen genom fönstret hahha! ;)

2011-08-12 @ 12:45:21
URL: http://reasonstobebeautiful.wordpress.com
Postat av: Malin I Form

Det ser ut som om du har haft det bra i sommar :D

2011-08-13 @ 10:37:59
URL: http://www.maliniform.com
Postat av: Anonym

hehe tack gumman <3



oj .. vad hemskt. Jo jag förstår att dt har vart jobbigt i huvudet sen dess.. kramar om



jahaa okej men du passar skit bra i dt. Tycker du ser slanakre ut, kanske håret då?



Awww gud vad snällt sagt tack gumman <3



Puss

2011-08-15 @ 13:02:07
URL: http://mscharlie.blogg.se/
Postat av: Malin I Form

SV: Hihi jaså? Det är många som verkar gilla dem faktiskt :D



Det är bara att söka på "kycklingcannelloni" så ser du receptet :D

2011-08-15 @ 13:12:16
URL: http://www.maliniform.com
Postat av: matilda

Haha, snygg bild! ;D

2011-08-15 @ 20:21:36
URL: http://mmatildaeericsson.blogg.se/
Postat av: anneli

Det tycker jag verkligen du ska göra ;) Även colan och vilda bär är smarriga!

2011-08-15 @ 21:32:38
URL: http://mineinspiration.blogg.se/
Postat av: Malin I Form

SV: Vad kul att höra :D

2011-08-16 @ 19:50:46
URL: http://www.maliniform.com
Postat av: Anonym

jo men vilken människa som helst hade kraschat. prata med ngn kurator eller liknande om dt så dt ej sätter sig undermedvetet <3



okej inget kick off datum med det?



naw tack hjärtat hade ju en motgång med vikten, la på mig 0,6 kg men sen dess har dt rullat på bra igen :) hoppas på minus 1,7 kg t 16:e oktober!



Puss <3

2011-08-16 @ 20:19:04
URL: http://mscharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0