Mån-söndag v8!

2011-02-28 klockan 16:54:49
Måndag: Började min morgon med att riva tapeter, spackla o slipa i mitt lilla gästrum. Inte de roligaste men va ska man göra när man vill göra iordning där ;) Sen crosstrainade jag innan de va dags o jobba eftermiddag. Efter jobbet tog jag o mamma en promenad i kylan!

Tisdag: Jobbade förmiddag. Efter jobbet crossade jag innan Bitta dök upp. Vi käkade tacos o kikade på "Gullivers resor" o hade de allmänt mys! Hon e för bra den personen alltså :) Sen gjorde Bitta persikohalvor med after eight i ugnen. Svingött va de! De roligaste va när hon skulle ta ut dom o hon slängde ner en på golvet o flera på bordet. Va jag skrattade, tills jag gjorde precis likadant, hala rackare de där! Sen kikade vi på "Life as we know it" innan Bitta tog o åkte hem o jag gick o hämtade Tyson som hade gått me min mamma hem när hon slutade jobbet!

Onsdag: Gick upp tidigt för o spackla o slipa ännu mer. Blev ganska tröttsamt där ett tag för de va så himla mkt jobb med rummet! Crossade innan jobbet. Efter jobbet gick jag o mamma på en promenad o jag fick flytta ner till dom för natten då avloppet hos mig har krånglat den senaste tiden. O just denna dag så kunde man inte spola eller något så lika bra o bo hos dom ^^ Va astrött o somnade hur gött som helst!

Torsdag: Upp o jobba! Efter jobbet så åkte jag till Zenita o barnen i Lidköping! Vi tog med oss barnen i varsin vagn  o gick o fikade på ett asmysigt fik i Lidköping. Käkade en underbart god fudgekaka, den va verkligen helt sjukt god! Den smälte i munnen! :D Efter de så gick vi på en 90 minuters långpromenad i kylan innan de va dags för mig o åka hem!


En gammal bild på mig o en liten liten Nikki!

Väl hemma så hade Kalle tagit bort elementet i gästrummet så jag började spackla där bakom o gjorde iordning för o måla! Sen spenderade jag resten av kvällen i mamma o pappas soffa!

Fredag: Fick gå upp klockan 4 för Tyson ville gå ut o kissa. Trodde jag.. Nja han ville mest gå ner till morfar. Hundkskrälle, just i de tillfället va han inte mkt värd! :P Sen efter de så hade jag jättesvårt o somna om :(

Slipade o målade bakom elementet i gästrummet o så va jag i stan o köpte mer tapeter o lim osv, sen va de dags o jobba. Efter jobbet så skjutsade jag mina föräldrar o deras kompisar till Bergs bygdegård där dom skulle på galej.

Väl hemma hos mamam o pappa så skypeade jag med Johanna som jag saknar så mkt. Men om 1 1/2 månad åker jag till henne i London igen :D Vi pratade i typ 1 1/2 timme innan de va dags för mig o möta Ica o Polly vid Icas jobb. Vi tog en promenad med alla hundar i kylan sen gick vi hem till dom!

Vi kikade på en film "Prinsen o jag 4" inte nåt o hänga i julgranen precis. Sen ringde min moster o ville bli hämtad. Jag o Tyson gick hem o hämtade bilen o åkte o hämtade min moster, hennes gubbe, mamma o pappa. Sen fick jag nattamat hos mor o far innan jag gick hem o sov. Hade trevliga 15 grader i lägenehten, alltid lika kul med värme! ^^

Lördag: Va uppe redan 8,30 för de va dags för tapetsering. Gick ner o käkade frukost hos mamma o pappa sedan följde min moster med mig hem. Vi började tapetsera o hon hjälpte mig med fondväggen då jag aldrig tapetserat förut. De gick bra o vi fick gå hem o käka en sväng emellan.



När vi gjort klart fondväggen så lämnade hon mig o resten av de tre väggarna med icke mönsteranpassad tapet. Men de gick bra. Mkt bättre än förväntat. Va riktigt stolt över att jag gjorde så bra ifrån mig för jag har ju aldrig tapetserat tidigare :D O rummet blev så jävla niiiice! Kvällen spenderades halvsovandes på mamma o pappas soffa med kinamat :D


Tyson o Maja med sin älskade morfar(dvs min pappa)

Söndag: Tog en liten sovmorgon, hade ont i hela kroppen efter gårdagens tapetsering! Jag o mamma tog o lånade Ica o Pollys bil o åkte till Örebro o Ikea. Men först stannade vi en sväng på Marieberg där jag inte köpte nåt. Ska inte handla ett enda klädesplagg förrän efter London har jag lovat mig själv :D

Sen blev de en sväng på ikea. Köpte en lampa till köket, en taklampa o en bordslampa till gästrummet, nya glas, en bokhylla, en massa ramar, blommor o gardiner o en annan massa småskit! Men usch va Ikea i Jönköping e bättre än Ikea i Örebro, trångt o jävligt bara. Blir ingen mer resa dit iaf!

Väl hemma efter bilturen hem så va de bara o börja röja. Städade ur gästrummet o grejade som fan. Städade o plocka runt på grejer o bärde in grejer o ja.. Jag hade en riktigt röjarkväll! Lägenheten såg dock ut som andra världskriget efter också!

Sen gick jag ner o gjorde tacokyckling hos mamma o pappa innan jag gick hem o skruvade ihop bokhyllan o plockade ihop kökslampan. Kikade samtidigt på "21" som gick på tvn, den e så bra den filmen :D Sen va de bara o hämta herrn som va hos mamma o pappa o sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0