London 17-20 April!

2011-05-16 klockan 23:01:47
Söndagen: Började med att jag fick en liten sovmorgon då min bror jobbade åt mig på fm, skönt :) Sen vid 12 va jag dock tvungen o gå o jobba till kl 15. Sen kom Sara o vi fixade de sista o gav oss iväg. Bilfärden ner till Gbg gick bra. Vi hade dock ingen GPS förutom den i mobilen men vi hittade iaf till centralstationen där vi växlade pengar o åt på Subway :) Sen åkte vi till flygplatsen. Parkerade o gav oss emot incheckningen.. När vi släpar våra väskor över parkeringen så kommer jag på att jag glömt min plånbok i bilen, SMART!! Där låg ju alla pengar o kort, tur att jag kom på de så jag inte checkat in o inte kommit därifrån ^^

Vi spenderade en liten stund på Säve med att spela kort o sen va de bara o gå på planet. Vi hade prioriterad ombordstigning så vi fick gå på tidigt utan o köa, smidigt :D Flygresan till London tog ca 1 timme o 15 min, så skönt att de går så pass fort :)

Väl framme på stansted va de bara o gå igenom passkontrollen, hämta väskan o köpa buss o tubkort. Bussfärden till Victoria tog ca 1 timme o 15 min. Lika lång tid o flyga till Stansted som att ta bussen från flygplatsen till centrala London ^^ Väl där tog vi en taxi o åkte o checkade in på hotellet. Ett jättefint hotellrum, låg nära o bra till de flesta saker. Vi bodde på Edgware road comfort inn. Åker man dit nån mer gång så kanske man bor där igen, smidigt som tusan, dock halvbra frukost men subway finns ju :D



Måndagen: Upp ganska tidigt för o äta lite frukost o sen spendera hela dagen med sevärdheter! Första stoppet var King Cross o Platform 9 3/4. Harry Potter fans är både jag o Sara så de va självklart att vi skulle dit. Dock va nästan hela stationen under byggställning o jag tror inte att där vi tog kort att det var de rätta från början.. Lite synd men roligt att se hur många som stod i kö för o ta kort på en vagn i väggen ^^




Sen vidare till Green Park o Buckingham palace. Vi kom precis vid vaktbyte. O herrejävlar va folk de va där. Fick sådär halvdåliga kort på folken i de stora höga svarta mössorna ^^ Men då har man iaf sett de. Delar av Green Park o Hyde park va avstängt pga bröllopet som skulle ske 9 dagar senare. The royal wedding! De va verkligen kanonfint väder o de va mkt folk i Green Park också som njöt av solen.. Men inte vi turister.. Vi drog vidare..



Till Waterloo stationen där vi tog o gick till London eye. Jag åkte ju London eye i januari men Sara ville åka så då fick man följa med. De va en jääääävla kö men vi köpte kombinerad biljett till Madame Tussads o London Eye med fast track biljetter o slapp därmed den stora kön, smidigt o bara 100 kr dyrare. Tid är pengar ^^ Denna gången va de mkt bättre utsikt än de va när jag åkte i januari så man såg lite mer, dock lite molnigt men de va häftigt ändå. Vi skulle gått över till Big Ben men struntade i de. De ligger ju så pass nära iaf o man får mkt bra kort ifrån London Eye kulan..


Finns massor bilder från London Eye men orka ladda upp ;D

Mot Baker Street o Madame tussads. Men först stannade vi på KFC på baker street o åt en god lunch! KFC äger typ :D Sen gick vi in på madame Tussads. Även om jag också va där i januari så ville Sara dit o Madame Tussads e så coolt så inget mig emot. De hade dock inte skett så mkt förändring där inne o alla stod nästan på samma ställe som sist. Dock hade Justin Bieber tillkommit o han va jag tvungen o ta kort med ;D Sen mellanlandade vi på hotellrummet en liten sväng innan vi åkte vidare för en snabbsväng inne på Primark, mitt favvoställe :D




Sen hem o slappade o tog hand om de värkande fötterna. Har seriöst aldrig haft värre skoskav tidigare. Min lilltår va två vattenblåsor o inget annat. ONT! Köpte vita foppatofflor på Primark som jag fick gå i sen för o överleva eftermiddagen. Sen gjorde vi oss iordning o drog till Piccadilly där vi mötte upp Johanna efter att hon slutat jobbet. Vi åt på en italiensk restaurang vid Piccadilly circus. Mktmkt gott :) Sen drog vi vidare till Borugh där de fanns en karaokebar. Dock va jag o Sara trötta efter dagens flängande o Johanna va lite sjuk så vi tog oss några drinkar o åkte hem, men mkt trevligt iaf :)



Tisdag o onsdag: Upp o checka ut från hotellet. Frukost åt vi vid Trafalgar square o njöt av solen. Johanna va med oss också! Vi va o lämnade våra väskor på hennes jobb eftersom vi inte hade någonstans o ställa dom! Va kanonfint väder men vi valde att gå in på primark o shoppa loss! Johanna va tvungen o gå o jobba när vi spenderat lite mer än 1 timme där inne så hon tog min första påse med kläder med sig till våra väskor. Sen va de bara o shoppa på. Kom ut med två gigantiska påsar en bra stund senare.. Sen satte vi oss o åt lunch inne på kfc o vilade våra fötter. Sen tog vi o fortsatte på Oxford street o kikade i massa trevliga butiker. Dock handlade jag inget men Sara gjorde ^^ :D

Sen va vi en sväng o kollade in Notting hill framåt eftermiddagen. Passade på o äta på engelska Subway som är sååå jävla mkt goare! Chicken Tikka, MUMMA! Gick o strosade i Notting hill men vi båda va så jävla trötta så vi åkte tillbaka till KFC på Marble arch o drack dricka o satt o spela kort tills klockan blev 9 för då tog vi våra alla påsar o åkte mot Piccadilly. Där satt vi en stund o väntade på Johanna. Kollade på våra köp o folk kom förbi o prata med oss! Fick höra att jag pratade bra engelska, helt otroligt eftersom jag personligen tycker att den är usel ^^ Sen kom Johanna o vi tog en runda inne på Trocadero. Dock släpade vi på påsarna o jag hade inga pengar kvar så de va inte så kul. Men Sara vann ett gosedjur i en sån där krokmaskin o jag o Johanna spelade Guitar hero. Sen hämtade vi våra väskor på Johannas jobb, plockade över alla våra saker från påsarna in i väskorna. Va lättare sagt än gjort, de va trååångt. HAHA!

Sen sa vi hejdå till Johanna o tog en taxi till stationen o bussen till Stansted. På stansted så åt vi kvällsmat/nattamat/frukost o la oss ner o försökte sova en stund på de kalla golvet. Kände mig som en riktig uteliggare men va så trött så hade inget val ;D Sen va de bara o väga väskan, lämna in den o sätta oss o vänta på flyget inne på själva området. Roligast va när Sara gick igenom den där kontrollen där de piper om man har något speciellt på sig o de pep på henne. Då skojade jag o frågade va hon hade på sig för skumt o säkerhetskontrollanten blev assur o stoppa handen i fejjan på mig typ. SKOJIGT!

Flyget hem gick fort, somnade innan start o vaknade 20 min innan landning. Sen va de bara o sätta sig i bilen o köra hem. Körde fel först eftersom jag hade dåligt batteri i telefonen o inte visste vart jag skulle. Men sen va vi iaf på väg hem o vi stannade på Bogens i Allingsås o åt korv innan de blev 120 hem. Sara sov den sista biten o jag satt o körde o va jääävligt trött..

Väl hemma gick jag ner till hundarna medans Sara plockade ur sina saker. Sen kom hennes mamma o jag fixade iordning tvätthögar. Inte lätt o handla så mkt. Allt måste ju tvättas :P Sen slappade jag framför tvn resten av kvällen, va så trött. Vart vaken i mer än 40 timmar. Eller halvsov på planet men de räknas inte som riktig sömn ^^

Härligt o va tillbaka i den underbara staden. Blir en tripp i September med Annelie som de ser ut nu ;D NIIICE!

Kommentarer
Postat av: charlie

vilka fina bilder gumman o e super glad att du har fått motivationen tillbaka



hur kmr dt sig att du ska börja på south beach dieten?



ah ne hört detta nu .. går på ett par andra men mer örter o de sätter igång magen men på ett bra sätt.



ah jo dt var gossigt! Behövdes idag :)

2011-05-17 @ 00:12:33
URL: http://mscharlie.blogg.se/
Postat av: JD | sextiofem kilo ska bort

fan så kul!! blir så avis!!



haha jo tacos utan färs är perfekt det ;)

2011-05-17 @ 07:26:23
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Sara

Fan va kul vi hade ! Haha, sitter banne mig o skrattar när jag läser din återberättande text! :D

Det bör ju göras om snarast! London <3 =)



Tack Fia :)

2011-07-06 @ 17:43:12
URL: http://rizzy.blogg.se/
Postat av: SANDRA-EN JÄVLIGT BRA BLOGG!

jävlar vad kul! blir fan avis haha

2011-07-06 @ 18:13:24
URL: http://sandrasofiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0