3-9 oktober!

2011-10-10 klockan 10:27:12
Veckorna som sjukskriven går fort även om jag bara tagit de lugnt :) Så idag är det dags o börja jobba igen efter 16 dagar med ledighet! Känns konstigt ^^ (Detta skrev jag igår)

Måndag: Upp o åkte till stan med mamma. Hon ville in på Rusta o Media markt så jag åkte med som sällskap!Sen åkte jag, Kalle och Bosse ner o ställde in Pontiacen för säsongen. Så 6 månader nästan precis hann hon va ute innan de va dags för vinterförvaring! Haft många roliga minnen i den bilen i sommar :) Sen va jag o hundarna ute på en promenad sen slappade vi antagligen resten av dagen ;D



Tisdag: Gick upp o hä,mta hundarna o gick en promenad. Sen gick jag till Ica o vi satt o tjötade en stund innan vi gick till affärn o jag sen gick hem o gjorde mat! På em så slappade vi jag o hundarna innan mamma kom hem från skogen o vi bakade bullar. Va ju trots allt kanelbullensdag :D Blev riktigt stora o fina bullar, så nöjd :D



Onsdag: Tog mig en rejäl sovmorgon. första gången på ehla sjukskrivningen jag sov till efter 10. Förutom på söndagen innan men då la jag mig inte förrän sent heller! Sen kommer jag inte riktigt ihåg va jag gjorde på fm/em. Jag vet att jag städade på em. Eller fick ett cpryck o började rensa ur alla skåpen i köket, fixa med alla jävla glas jag äger osv. Blev skitbra faktiskt. Blev att ta bort lite som man inte använder. Sen kom Sanna och vi lagade klassisk husmanskost. Stuvade makaroner med korv o kokt blomkål! Så himla gött :D Satt o tjötade o kikade såklart på "Grey´s" innan hon åkte hem!



Torsdag: Upp o gick ut med hundarna en långpromenad innan jag åkte in till stan. Där väntade Bitta o lille Gustav.Vi lunchade på gräddhyllan, Johanna va förbi o sa hej också! Sen åkte vi till Sigges o köpte godis o sen parkerade vi oss i Bittas soffa framför första säsongen av Veronica Mars. Jag överdirver inte om vi satt o kollade på de i 8 timmar alltså! :P O GUstav va vaken nästan hela tiden. Han ville inte sova när jag va där ;) Käkade tacos o hade de allmänt bra bara :) En mkt lyckad dag i regnet!



Fredag: Upp o städade klart. Dammsög o tvättade många maskiner med tvätt. Va så jävla skönt! Tog nästan hela dagen. Sen va jag o hundarna ute på en långpromenad i solen, blev riktigt tankespridd på dagen när jag fick reda på en grej som jag verkligen inte hoppas är sann..Så va skönt o gå o lyssna på Lars WInnerbäck i solen o röra på sig lite! Kikade också på några avsnitt av Veronica Mars också, min favoritserie. Har nog sett alla tre säsonger 3 gånger nu ;) Sen slutade mamma och jag gick ner till dom o åt innan Ica kom till mig. Vi satt o tjötade en lång stund innan vi kikade på en film. Den va la sådär bra! Sen gick hon hem o jag gick o la mig! :)

Lördag: Sov ganska så länge även denna dag. Sen kom hundarna o vi slappade i soffan med godispåsen innan jag gjorde mig iordning o gick ner till jobbet en sväng. Va tvungen o inventera så fick göra de då. Blev klar så de va skönt :D Sen slappade jag o gjorde mig iorrdning inför Bosses 50-årskalas.

Började med en tipspromenad, sen blev de mat, sång, tårta o tal. Va en mkt trevlig kväll men gick hem ganska tidigt då hundarna va hemma själva. La mig i soffan hos mamma o pappa en stund innan jag gick hem till mig. Låg o kikade på Transformers när Mattias ringde o sa att han va utanför. Han skulle hämta Choffe här ute så han kom in en sväng till mig eftersom Choffe inte ville åka riktigt. Sen när han åkte så kikade jag på tv innan de va dags o nana!



Söndag: Mamma kom med hundarna på morgonen. Så vi gick en sväng när jag vaknat till. Sen skulle jag fixa lite söndagsmiddag. Så va förbi tappen o där fick jag reda på att andelsspelet jag gjort till jobbet fick 7 rätt på v75 så blev en vinst på 19370:- så 1925:- per andel efter avgift. Va så nöööjd! Tur att jag köpte en själv, e inte så ofta jag spelar. Men behövdes en vinst, senast jag fick 7 rätt på travet va 2 januari i år! Sen lagade jag mat, sen gick jag hem o diskade o slappade framför VM innan jag o mamma åkte till stan. Va o pantade de som fanns hemma o på jobbet, sen handlade vi en massa mat. Så nu e min frys o kyl ganska så full :D Iaf mot va den brukar va ;) Resten av kvällen slappade jag i soffan hos mamma o pappa först innan jag gick hem o slappade i soffan hos mig. Blev ganska så besviken på en person denna kvällen så den personen ska nu glömmas o läggas bakom mig!

- Dags att lägga det gamla bakom sig och blicka framåt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Aww söt du e hjärtat tack för all pepp <3

2011-10-12 @ 08:41:52
URL: http://mscharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0