FULL RULLE!

2012-02-09 klockan 18:46:59
Jobbet, hundar, vänner och partyplanering har tagit upp mkt av min tid! Här e en liten resumé av va jag gjort den senaste veckan!

Onsdag 1 feb: Jobbade fm. Sen kom Bitta, Gustav, Ica och Johanna och vi fikade en semla och pratade. Sen gick Ica och jobbade och vi andra satt och pratade länge. Sen passade jag på att göra lite mat och bjöd mina underbara vänner på :) Sen drog de andra och kvar blev jag med disken. Jag och hundarna gosade ner oss i soffan och glodde på tv!



Torsdag: Jobbade fm. Sen vet jag inte va jag gjorde på em :P Slapppade, diskade och tvättade e nog nåt av alternativen ;)

Fredag: Jobba fm. På jobbet tapetserade vi en fondvägg på pappas kontor, alltid kul att överraska chefen när han e borta på semester ;) Efter jobbet kikade jag och hundarna på tv. Sen kom Ica och Polly på kvällen och vi kikade på "In time" och pratade :)



Lördag: Upp tidigt, morgonpigga Tindra va i farten ;) Spenderade fm med att slipa de sista i sovrummet, tapetsera en våd i sovrummet, baka 60 cupcakes och tvätta. FULL RULLE! Lika bra att passa på när man e ledig! Sen gjorde jag mig iordning och Ica kom, o sen Johanna och Malin.



Vi tog med oss hundarna och åkte till stan, hundarna lämnade jag hos min faster som skulle va hundvakt :) Och vi mötte upp Z, Johan, POlly, Jenny, Emma, Robban och Bitta på Mangos. Där åt vi god mat. Förrätt: BBQ Drumsticks och huvudrätt: Grilltallrik(oxfilé, fläskfilé och kyckling) med tzatsiki och metaxsås med vitlökspotatis. Om det var gott? Japp jag dooog typ! O så drack jag en cosmpolitan till maten :) Blev mkt skratt, drickbart och en himlans massa tjöt!



Efter de tog vi en kylig promenad till Oleary´s där bowling väntade. Vi delade upp oss, 4 och 4. Jag, Z, Ica och Johanna i lag 1 och Johan, Robban, Bitta och Polly i lag 2 o så vår hejaklack bestod av Malin, Emma och Jenny. Bowlingen va askul, och vårt lag vann överlägset. Vi tjejer äger :D Blev en hel del alkohol för gudans vilka goooa drinkar de gjorde där :D Sen blev de att hämta hundarna och åka hem till Ica och Polly med Johanna, Johan och Z. Vi spelade kort och snackade innan jag och Johanna tog hundarna och gick hem i kylan. -21 grader. BRRRR!! En mkt lyckad kväll, kommer nog räknas till en av de bästa kvällarna detta året känns de som. TACK ALLA SOM FÖRGYLLDE MIN KVÄLL <3<3<3



Söndag: Sovmorgon, kl 11 va det bara att gå upp då Tindra vaknade. Va kallt som fan i lägenheten. Så Adam kom och fixade olja till pannan medans Johanna gjorde mat! Hemmagjorda hamburgare, hennes specialité ;) Sen åkte Johanna och jobbade och jag diskade, dammade och grejade hemma innan jag gick ner till brorsan. Där grejade jag med datorn lite, skrev ut lite saker inför överraskningsfesten ;)

Sen mötte jag Bitta på affärn och vi åkte till Ica och Polly där även Gustav och Robban va. Tacokväll, msypys :) O så kladdkaka till efterätt. Sanna kom förbi en sväng också, dock va jag tvungen och gå vid 20 tiden då hundarna skulle ha mat och DAGAB skulle skickas iväg på jobbet. Grejade sedan med oljepannan i typ 1 timme innan jag gav upp och tog och flyttade ner till brorsan, eller ja mamma och pappa. 6,3 grader hemma i min lägenhet, inte sååå varmt :( Kikade på "Footloose" och myste med hundarna i värmen! :) Min kära pappa blev även 50 år denna dag :) <3



Måndag: Upp och greja med pannan hela fm! Suck suck, sen va de bara att jobba! Efter jobbet myste jag och Tyson ner oss i soffan hos mamma och pappa och kikade på "Gilmore girls" :)



Tisdag: Dagen D, mamma och pappas hemkomst från USA. Jobbade en kort sväng på morgonen innan jag gick till Anna-Carin och fixade håret. Färgade en nyans mörkare och satte i mitt löshår och AC fixade iordning mitt hår, blev jättefint! Va på jobbet och hjälpte Maggan en stund innan jag gick ner till hundarna och Z, Nikki och Nora kom förbi. Barnen lekte och jag och Z pratade.



När de gick la hundarna och jag oss i soffan en sväng. Då ringde päronen, de va på väg hem. Satte på kaffe och sen dök de äntligen upp. Hundarna blev överlyckliga och jag tyckte de va skönt att de va hemma. Fick trevliga presenter också.

- Träningskläder i svart/rosa leopardmönster
-JB parfym "someday"
- En nice tshirt
- 3 trumpinnar från Hard rock café
- Cocacola trosor
- En mini bubbla hippie stil



Resten av kvällen spenderas hos dom. Fick sova där ännu en natt. Kallt i lägenheten :/

Onsdag: Upp och jobba fm. Efter jobbet va jag och mamma med hundarna hos veterinären. Vaccination för båda två samt återbesök för Tindra, ta bort hennes mjölktänder. Sen plockade vi upp Johanna på vägen hem och jag och Johanna åkte till stan. Handlade lite smått och gott innan vi fikade på pim´s med Bitta, Gustav och Sara. Sen blev de lite mer shopping inför kalaset. Kvällen spenderades framför "Sex and the city" filmen och käkade pizza och planerade vår 17mars fest :)

Torsdag: Fick sovmorgon, hundarna hos mamma och pappa. Vaknade dock med ögonsmärtor. Blev sjuktligt nervös att jag fått ögoninflammation men de va nog bara torra ögon. Har inte tagit mina ögondroppar de senaste dagarna så va nog de. Va med mamma på VC innan jag grejade hemma. Plockade ihop massa saker, tvättade, diskade, gjorde mat innan de va dags att jobba. Jobbade. O nu efter jobbet har jag varit hos min kusin fru och kollat på kort och kikat på "Gilmore girls".

Kommentarer
Postat av: Nilma

Fullt upp :)



SV: Näe, aldrig sett men kanske skulle se då..

2012-02-11 @ 10:56:31
URL: http://www.nilma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0