Torsdag, fredag och lördag!

2012-01-15 klockan 01:31:20
Veckorna går fort.. Men liten summering av veckan som gått iaf..

Torsdag: Upp o hämta hundarna hos päronen. Va riktigt skitväder, regn regn o regn :/ Så vi spenderade hela fm med att slappa, diska och göra god mat. Grön sparris, ugnsbakade morötter och kotlett i sås med lite fräs i :)



Sen jobbade jag, slutade 30 min tidigare för o hinna till afropower. Dock va de inställt så blev 30 min på bandet och 30 på mix 3 på crossen! Hämtade en sallad på vägen hem och slappade hos päronen framför Biggest Loser. -16,1 kg på 1 vecka? Helt sinnes!!! Hem o sova :)

Fredag: Upp o jobba. Försov mig lite lätt så va på jobbet 10 min innan öppning. Inte så bra kanske ;) Hatar snoozeknappen! Dagen på jobbet gick snabbt. Fick jobba över så va inte hemma förrän 15. Sen va de helg :) Va bara o gå ut med hundarna en sväng innan jag åkte till stan, plockade upp Sara och vi gick på ett 55 min baspass på friskis :) Va ett såntdär pass. Inte riktigt min stil av musik eller så o då blir de genast mkt tråkigare faktiskt :/

Efter passet lämnade jag Sara och åkte till Rusta. Skulle in o handla garn till Z men blev lite mer i mina påsar dock. Bara nödvändigheter då jag inte får handla nåt annat ;) Sen åkte jag till Z o Johan och lämnade garnet och pratade lite innan jag å¨kte hem till mamma o pappa o gjorde tacogratäng. Den blev staaark men god :) Sen somnade jag på deras soffa så va lika bra att gå hem. Dock va jag inte lika trött längre när jag väl va hemma så kikade lite på tv ^^



Lördag: Fick sovmorgon tills 10,30. Va sååå skönt :) Sen va jag och hämtade hundarna, käkade frukost framför Gilmore Girls. Sen gick vi på en promenad i kylan. Solen sken men jääävlar i helvetet va kallt de va :/ Väl hemma städade vi, dammsög, diskade, dammade och tvättade! Dock blev jag inte riktigt klar för Fredrik kom, ska moppa men får bli imorgon.

Vi kikade lite på nätet, pratade och så va vi hos Z, Johan och barnen en sväng. Sen handlade vi till kvällens mat, hemmagjord pizza, mums :) Skinka, salami, champinjoner och fetaost på min del. Den smakade kanon och så har man mat tills imorgon! Sen har vi haft Irene Huss maraton. Eller ja 3 filmer iaf :) Sen har jag kikat på en Nikita och Vampire diaries avsnitt medans Fredrik sov ikapp med hundarna i soffan :P

Fick liv i både Fredrik o hundarna tillslut så de blev en pinkerunda och Fredrik åkte hem. O nu har jag vart o hängt upp tvätten och kikar på "xXx" och väntar på att Fredrik ska messa att han e hemma så jag kan sova. E dock inte trött men får försöka, skulle gått upp tidigare imorses. Ska inte rubba på min sovrutiner på helgerna men e så tråkigt o gå upp kl 8,30 på en lördag o söndag när man e ledig ;)

Hur har er lördag varit??

Kommentarer
Postat av: MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

TACK! :)

2012-01-15 @ 05:14:22
URL: http://overleva.blogg.se/
Postat av: Anonym

oh kan ge tips på en bra hemma gjord sk " pizza " körde den för många år sedan innan atkins o allt. Man köper detta mörka runa stora brödet som ser ut som de runda stora knäckebröden. Helt enkelt rund med ett lock o hål i mitten. iaf .. du delar den så att du har ett botten eller taket spelar ingen roll. Sedan kan du lägga tomatsås (utan socker på botten) eller om du vill krossa färska tomater själv. Ost eller mozarella på det. Valfritt kött, ex skinka kyckling biff osv. Sedan kan man ta lök och diverse tillbehör efter smak o krydda med peppar cayenne och basilika. In u ugnen tills allt har smält och fått en gyllene brun färg, volia räcker för ngra personer. Serveras med isbergssallad och socker fri ailoidressing. super gott!

2012-01-15 @ 10:21:29
URL: http://mscharlie.blogg.se/
Postat av: Malin I Form

Hehe ja veckans samtalsämne verkar vara den enorma viktnedgången men det är verkligen helt galet!

2012-01-15 @ 11:27:16
URL: http://www.maliniform.com
Postat av: Sofia

Ja veckorna verkligen flyger fram. Galet!

2012-01-15 @ 13:56:37
URL: http://borninmay.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja men samma här! Hade ej mkt den månaden på kontot när jag beställde den men efter jag hade använt den ngra ggr ångrade jag mig inte för fem öre!



Hehe ingen fara :)!



Fan vad sweet! Du får säga vad du tyckte om dt sen :)! Jag skall köra dt imorgon, längtar! ;)



jo da helt ok. Mått lite dåligt fysiskt men börjar bli bättre nu! Städat hela dagen idag så bara köket kvar. sj da?



Puss!

2012-01-15 @ 15:42:07
URL: http://mscharlie.blogg.se/
Postat av: Elena

Ja, Malaysia verkar häftigt. :)

2012-01-15 @ 17:20:28
URL: http://ellisono.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0