Torsdagen den 10 Maj, Rhodos dag 5!

2012-05-19 klockan 14:04:20
Unnnnderbart väder verkligen <3 Fick låna en bok av Johanna som jag läste. "Babbeldrottningen", den tog slut under dagen. BOKMAL AB! :P Dagen spenderades vid poolen, precis som alla andra dagar ;)

Gick hem lite tidigare från poolen denna dag då vi skulle till Rhodos Stad - gamla staden. Så gjorde oss iordning och tog en taxi. Tog väl ca 20 minuter och vilket landskap. Va roligt att se lite annat än hotellet och Faliraki!

Rhodos gamla stan var så jäävla mysigt. Vi strosade omkring innanför "borgen" och kikade i lite affärer. Sen drog Johanna och Polly med oss på ett äventyr enligt mig själv. Strosade omkring bland alla gator. Kändes som man var tillbaka på medeltiden nästan. Var småsten hus som satt ihop och små dörrar osv. Mysigt som fan men blev lite nervös där ett tag att vi inte skulle hitta tillbaka till shoppinggatan ;) Men de gjorde vi..

Så vi handlade lite smått och gott. Har ju som tradition att alltid köpa en liten bongotrumma från alla länder jag besöker :) Sen blev vi upplurade på ett tak där vi käkade vitlöksbröd och Polly beställde en BIG BEER. När man tänker BIG så är det typ 0,5 liter. Denna var en stoooor stövel på 2 liter. Så han och Johanna drack av den och blev lite smålulliga där ett tag ;) Sen drog vi vidare till en annan restaurang där Polly fixade 2 gratis drinkar :P

Vi satt uppe på ett tak och såg ut över Rhodos stad. Såg hamnen, de stor lyxiga fartygen som låg i hamnen. Va mysigt men blåste ganska så bra. Dagens mat blev pasta carbonara, enda gången under resan jag inte åt kyckling ;) Dock hade jag lite ont i halsen så va inte så jättepigg men fick i mig lite mat iaf. Polly tog resten :P

Sen åkte vi tillbaka till hotellet där jag och Johanna avnjöt några avsnitt av "Revenge" innan de va dags att sova :) En mycket trevlig dag :) Rhodos-gamla stan var så sjukt mysigt!


Stoooor öl :P

Johanna blev lite lullig av öl och vin ;)

Ingången till Gamla stan Rhodos :)







Lite blandade bilder från Rhodos stad på dagen och kvällen :)

Finisar :)

Skålade på taket :)

Härlig utsikt från restaurangen på taket!

Pasta carbonara :)

Johanna va glad över Limoncellashoten vi fick gratis :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0