13-14 Oktober - helgen i Stockholm :)

2012-10-16 klockan 22:55:36
 
 
 
Lördagen började tidigt. Var bara att packa och gå ner till mamma och pappa där min faster var. Sa hejdå till pappa och hundarna och åkte till Mariestad och hämtade upp min kusins fru Ida och åkte mot Töreboda :) Där mötte vi upp min moster Offa, min kusin Sandra, min kusin Hanna och min morbror fru Ann-Sofie! Tåget var 45 minuter försenat men väl på tåget blev de fullt upp med skratt och roliga berättelser. Resan upp gick bra, dock fick vi byta tåg i Västerås då det var nåt fel på vårat!
 
Väl framme var det bara att gå en liten sväng på stan innan vi lunchade på pizzahut och begav oss mot hotellet. Omena hotel hette de. Bra pris, centralt och helt okej rum! Fräscha rum men lite små men samtidigt så spenderar man inte mkt tid där :P Vi satte oss en stund och pratade och skrattade innan det blev lite bråttom!
 
Beställde taxi, gjorde oss iordning och åkte iväg mot Chinateatern! Mötte faktiskt några kunder där, helt sjukt att man åkte till Sthlm samma helg ^^ Vi kollade på "Dirty dancing" och det var 3timmar av ren nöje. Vilken härlig musikal! Jag är en riktig "dirty dancing" fan och jag kan säga att musikalen var väldigt bra gjord om man jämnför med filmen! När det var slut så gick vi tillbaka till hotellet, käkade lyxmiddag på max och la oss :)
 
Söndagen började tidigt! Jag hade gärna sovit längre men den äldre generationen var morgonpigga trots att de sov i de andra rummet :P Käkade en god frukost buffe på en sportbar under hotellet :) Sen var det bara att packa ihop, lämnade väskorna på stationen innan vi gjorde en sväng på stan igen! Var även och gick i gamla stan i alla mysiga butiker :) Blev lite handlat!
 
Sen letade vi upp Vapiano i regnet och käkade sen lunch! Var supergott. Har aldrig ätit där innan men det var verkligen en upplevelse :) Sen traskade vi tillbaka till stationen och hoppade på tåget och åkte hemåt! Var en supertrevlig resa och alltid kul att hitta på nåt med släktingarna. Man hittar på saker allldeles för sällan :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0