En bra start...

2013-02-11 klockan 22:41:00
På veckan! Sovmorgon imorses, underbart. Sen blev de slapp framför tvn innan jag, hundarna och Johanna gick på en liten promenad i snön! Va skönt väder, inte så farligt kallt men jäääävla halt! Väl hemma var det att göra lunch och duscha innan jobbet. Blev lite stressigt innan jobbet så fick äta lunch på jobbet, inget att rekommendera :P Man hinner inte äta och lunchen blir kall, inte roooligt :/
 
Dagen på jobbet gick jääävla fort faktiskt, helt otroligt för att vara en måndag! Och inget krånglade :D 
 
Efter jobbet mötte jag upp Z och vi gick en långpromenad i kylan. De bet rejält i kinderna men blev en prommis på 5,3 km :D Duktiga oss! Väl hemma blev de kvällsmat, panpizza, äpple och pepsi max,mums! Har kollat på filmen "So undercover" samtidigt som jag kollat bloggar.
 
Har också för första gången gjort en lunchlåda som jag ska ha med mig till jobbet imorgon! Jag har varit bortskämd i alldeles för många år. Mamma har alltid gjort mat åt mig när jag jobbat förmiddag! Men nu har jag tänkt att äta lite nyttigare, eller ja mindre kolhydrater och mer fett och protein och det går inte med hennes mat ;) Så morgondagens lunch blir kycklingwooook, Mumma. Längtar redan!
 
Men nu ska jag ta och sova, upp och jobba imorgonbitti sen ska jag städa här hemma, orkade inte göra klart allt igår så hemmet ser lite ut som ett bombnedslag right now! ^^ Hoppas ni haft en bra måndag :)
 
Så fin blir man när man varit ute i kylan och promenerat. Och kvällens otroligt lyxiga middag :P

Kommentarer
Postat av: basebollivet.blogg.se

Svar: Hundar är verkligen härliga. Dem kan bjuda på mycket glädje i ens liv :)

Det förstår jag. Som sagt, svensk vinter är inte ågon hit. Den är så lång. Och så mörk. Vintern här är ju i alla fall ljusare. Jag lovar att lägga upp bilder från FL så fort jag kommer dit.

Det är en ganska bra idé skulle jag säga. Hela Florida och hela Arizona är ju baser för basebollen under februari-mars så där kan man tjäna pengar om man har hus att hyra ut. För fansen kommer ju också dit och kollar. Så det är bra områden :)

Han älskar det. Fast han gnäller alltid på att man borde fixa ett system för skraplotterna på gas stations. Dem skrapar ju sina lotter vid kassan och det skapar kö. Jag sa att vi har ett bra system i Sverige som kallas "ta med lotten hem".

Nej men så är det alltid och det är lite tragiskt att folk såååå gärna vill visa sitt perfekta liv när det är så otroligt falskt.

GM = general manager! Klubbens chef kan man säga. Han kommer svara på frågorna i alla fall. Jag har skickat över dem till honom och han har ett par dagar ledigt på plats nu, så han kan gott svara på sina frågor haha. Det funkar ofta rätt bra att flyga och den lille är van vid det så han är rätt duktig :)

2013-02-12 @ 03:35:26
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Sara Ekman

Ja, O'ahu är jättekul att besöka för det finns så mycket att göra och se där. Pearl Harbor är ett måste att se, jättemycket känslor! Maui är däremot mycket vackrare :)

2013-02-12 @ 09:40:02
URL: http://aamaziing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0