Ukraina Juni 2012 - del 1

2013-02-09 klockan 13:58:01
Jag har ju inte skrivit något om min resa till Ukraina i somras. Detta beror på att jag vid det tillfället inte mådde bra och tvingades avbryta resan för att flyga hem. Men nu tänkte jag skriva lite om resan, mest för att jag själv inte ska glömma bort vad vi gjorde :)
 
Resan för mig började onsdagen den 13 Juni då jag åkte ner till Hanna och Peter i Göteborg. Hela eftermiddagen bestod av packning, handla nödvändigheter och lämna min bil hos min kusin! Sen var det bara att sova någon timme innan vi runt 2 tiden mötte dom andra.
 
Sen åkte vi mot Karlskrona. Vi åkte i en vit minibuss, en hunday som var stor och rymlig längst bak. Valde helt rätt plats :P Sen åkte vi ombord på båten och slog oss ner i våra hytter. Jag fick dela med Anna, Martin och Andreas, singelhytten kallades den :P Blev några timmar sömn innan vi testade spelmaskinerna, gick i taxfreen och käkade lite mat. 10 timmar ombord på båten gick fort, var så sjuuukt trött ^^

Väl framme i Gdynia regnade det och vi började med att köra fel! HAHA! Jag hade turen att sitta längst bak länge under natten medans mina medförare körde. Var svårt att sova för vägen var inte den rakaste utan var sjuuukt guppig. Polens vägar är under kritik, helt klart!
 
Några mil från Ukrainas gräns bytte vi förare och det var min tur att köra. Jag och Anna var de enda 2 med internationellt körkort, så vi var de enda 2 som fick köra i Ukraina :P Tog en stund vid gränsövergången med alla diverse papper på bil och på passagerare. Var mycket trevligare gränsvakter på Polens sida än Ukrainas. De stod redo med vapen och allt ^^ Men vi kom igenom och då var det bara att köra på.
 
Dock hann vi väl inte mer än 1 mil så blev jag invinkad av polisen. Jag råkade köra lite fortare än tillåtet ;) Klarade mig bra och de kikade på körkortet, frågade om vi skulle kolla på fotbollen och fick åka vidare :P PUUUH!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahhaha de guppiga vägarna i Polen - oh får hemlängtan nu! Haha det har med andra världs kriget och göra samt kommunismen i Polen

2013-02-09 @ 17:22:38
URL: http://Mscharlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0