Ukraina Juni 2012 - del 4

2013-02-09 klockan 14:51:07
Söndagen spenderades först vid stranden som låg vid campet. Var dock alldeles för skitigt vatten för att bada. Men vilken värme, var suuuuperfint väder :D Läste en bok och bara slappade i solen! Min typ av semester ;)
 
Sedan gick jag, Hanna, Peter, Anna, Carro och Jocke upp i stan för att äta en chicken Kiev, orginalet. Smakade helt okej faktiskt :) Var en liten friterad boll typ med kyckling, dill och ost? :P  
 
Sen gick jag, Hanna, Peter och Anna på sightseeing i Kiev och gick omkring i flera timmar och bara njöt. Vädret var verkligen topp. Vi besökte en kyrka och gick omkring bland små marknadsstånd och bara kollade på en massa saker. Vi gick ganska mycket så man var rätt trött i fötterna efteråt :P
 
På kvällen käkade vi lite mat på en restaurang och kollade på fotboll. Min sista kväll i Kiev innan jag packade ihop mina saker och sov i Carros och Jockes lilla tält den natten, de tog in på hotell en natt för lite lyx :P
 
Kvällens bästa, eller värsta var det väl egentligen, var när jag och Hanna gick förbi en stor soptunna. Det som är viktigt att ni vet är att de andra 6 personerna gick före och gick också förbi den soptunnan. Vi gick lite efter och precis när vi går förbi den så börjar de prassla och då dök de upp en massa råttor. De sprang ifrån soptunnan, över våra ben och fötter och sedan in på en bakgata. Jävlar vad vi skrek, sjukt äckligt var de ^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0