Kryssning till Finland 1 Juni - dag 2

2013-06-16 klockan 23:51:07
Morgonen började tidigt, var ju finsk tid så vi var ju en timme framåt. Gäsp. Var helt slut och fick inte i mig mer än en vattenmelonsskiva till frulle. Sen vilade jag en stund, mådde inte alls bra. Kan ha varit liiite bakis ^^
 
Väl framme i Helsingfors så gick vi ner till torget där Z äntligen fick äta sin efterlängtade munk innan vi styrde kosan mot Domkyrkan. Det var en fin och mäktig byggnad, helt klart :)
 
 
Sen delade vi på oss och jag och Z gick i affärer medans pojkarna åkte på Sightseeing-tur genom Helsingfors. Blev lite handlat, på cubus ;) Efter några timmar möttes vi upp och käkade innan vi drog oss tillbaka mot båten!
 
Väl på båten vilade jag och Jacob lite medans Z och Johan njöt av solen. Sen gick jag, Z och Johan och badade i deras fina "badgrottor". De va skönt och vattnet var så varmt och skönt :) Johan somnade tom så vissa tyckte de va bra avslappnande ^^Sen bytte vi om och tog en sväng till taxfreen och parfymaffärer där jag shoppade 3 olika parfymer(besultsångest) innan det var dags att äta! Kvällen var skön, satt ute på däck och snackade. Som kvällen innan så avvek pojkarna lite tidigare och jag och Z satt inne på våning 8 och filosoferade innan läggdags :)
 
Jacob köpte ett flak öl till sig själv som han dessutom slog in, en present till sig själv helt enkelt. Men jag fick den stora äran att öppna det fiiina paketet ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0