Filmtips!

2013-04-30 klockan 23:03:00
Har i många månader väntat på att "Safe Haven" ska finnas att ladda ner, och ni förstår min lycka när den igår fanns med svensk text. Så igårkväll myste jag och hundarna ner oss i soffan efter en regning promenad med Ica och Enya. Och om den höll måttet? Oja, den gjorde den verkligen. Nicholas Sparks romaner är helt underbara och de böcker han gjort som är filmer är riktiga Fia-filmer :)
 
Safe Haven handlar om en mystisk kvinna(Katie) som anländer till en liten stad i North Carolina, där hennes plötsliga ankomst väcker frågor om hennes förflutna. Den vackra kvinnan distanserar sig till en början från lokalbefolkningen, men dras motvilligt, tack vare en serie händelser in i två förhållanden. Dels med Alex, en änkling med två barn och affärsägare, samt med sin frispråkige granne Jo.
När Katie sänker garden börjar hon känna sig hemma i den sammansvetsade småstadsgemenskapen och finner att hon börjar bli fäst vid Alex och hans familj. Men även fast Katie börjar bli förälskad får hon fortfarande kämpa med ett mörkt förflutet som både hemsöker och skrämmer henne. Hon tvingas nu välja väg i livet, ska hon fortsätta välja ett säkert och tryggt liv, eller ska hon våga ta risker. Det Katie får erfara är att i mörka stunder, är kärlek det enda sanna fristaden, Safe Haven. (recensionen är lånad från cinemaholics)
 
Jag ger filmen 4/5 men den enda anledningen att den inte får en 5/5 är att den är lite "mörk". Jag älskar glada, kärleksfulla och positiva filmer och denna bjöd på lite mer mysterium och lite oro(eller hur man ska förklara de)! Men ni måste se den, ni lär inte bli besvikna :)
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Den ska jag helt klart se när jag får möjlighet. :)

2013-05-01 @ 12:12:19
URL: http://rockabillygirl.se
Postat av: Sofia

Jag såg den förra veckan. Jag gillade den. :)

2013-05-01 @ 13:43:03
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh, filmtips! Heja heja, mer sådant! Ligger här hemma sjuk och är i stoooort behov av nya, bra filmer att titta på ;)

2013-05-05 @ 13:15:32
URL: http://fruedholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0